ראש השנה

ההזדמנות המופלאה הטמונה בשבת הקרובה, השבת האחרונה של השנה

"והנה זה פלא. אך עמד הרב פלאי על מפתן דלת ביתו, ומיד פתח בברכת 'שבת שלום' במאור פנים מיוחד, כאשר הנעימות המופלאה הזו ליוותה את כל מהלך הסעודה. גם דברי התורה, ההלכה והמוסר שהשמיע הרב פלאי היו משמחי לבבות". סיפור מופלא על השבת האחרונה של השנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אליהו לופיאן זצ"ל היה מרבה להזכיר את סגולתו של השבוע האחרון של השנה, אשר בכוחו לתקן את כל חטאי השנה בכל יום ויום, ובשבת קודש האחרונה של השנה – יש כוח סגולי לתקן את כל חטאי שבתות השנה. משום כך, צריך מאוד להתחזק בשבת האחרונה של השנה – בקדושתה ובשמירתה.

סיפור מופלא מספר אחד מתלמידיו של הרב הירש פלאי זצ"ל, משגיח בישיבת חברון. "התארחתי בביתו של הרב פלאי בשבת האחרונה של השנה. כאשר הסתיימה תפילת ערבית ויצאנו מן הישיבה לעבר הבית, הזכיר הרב את סגולתה של השבת האחרונה של השנה, ואת החשיבות להתחזק בה. המשכנו לפסוע לאיטנו, כאשר כל הדרך לא פוסק הרב פלאי לדבר על האפשרות המופלאה שניתנה לנו, לתקן בשבת הזו את כל מה שפגמנו כל שבתות השנה החולפת.

"שמעתי את הדברים, והרהורם נוגים התגנבו לליבי: 'מי יודע איזה שלחן שבת קודר ממתין לנו שם… איך תראה סעודת השבת, מן הסתם הכל יהיה מוסר'", ממשיך לתאר התלמיד, "והנה זה פלא. אך עמד הרב פלאי על מפתן דלת ביתו, ומיד פתח בברכת 'שבת שלום' במאור פנים מיוחד, כאשר הנעימות המופלאה הזו ליוותה את כל מהלך הסעודה. גם דברי התורה, ההלכה והמוסר שהשמיע הרב פלאי היו משמחי לבבות.

"עוד ביקש הרב פלאי מאיתנו, האורחים, שנאכל בשפע ממאכלי השבת, תוך שהוא מגלה השתדלות מיוחדת להנעים יותר ויותר לכל המסובים, בדאגה יתירה להעניק לכל בחור תשומת לב והרגשה טובה. ואז הבנתי", מסיים התלמיד את תיאור השבת בחיק רבו, "מהו ה'חיזוק' אשר אודותיו דיבר הרב כל הדרך. הוא ביקש לחזק את עצמו ב'בין אדם לחברו'".

כלומר: בשבת האחרונה של השנה ראוי להקפיד לשמוח, לחייך, להודות לה' על מתנת השבת. נשתדל גם להשרות סביבינו אווירה של שמחה, ולהתענג במאכלים ערבים, בבין אדם לחברו, בחיוך ובמאור פנים.

הרב זמיר כהן מסביר את ייחודיותה של השבת האחרונה של השנה:

לקריאה נוספת אודות השבת האחרונה של השנה, לחצו כאן.

תגיות:ראש השנהשבתהשבת האחרונה של השנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה