שאלון יהדות

גילי ארגוב: "כל עוד הנר דולק – אפשר לתקן"

לאחר שנים לא פשוטות מתייצב גילי ארגוב למדור "ניצוצות" גלוי לב, משתף בכאב על הקשיים בצלו של אביו, מספר בשמחה על הדרך הטובה אליה יצא ומגלה מהו הדבר האישי אליו הוא הכי מתגעגע

  • כ"ח אב התשע"ח
אא

נעים להכיר

גילי ארגוב, 44, נשוי ואב לזוהר (וב"ה עוד אחד בדרך). זמר ויוצר. בימים אלה מוציא אלבום חדש.

 

ניצוץ של תפילה

"אני מתפלל כל יום לבורא עולם, ומודה לו על הכוחות העצומים שהעניק לי ולנפש שלי. בזכות הכוחות הגדולים הללו אני קם כל יום על הרגליים מחדש. אני מודה ושמח ומאושר על כל בוקר שאני קם בו. ב"ה טוב לי, ויש לי הרבה דברים לקום בבוקר בשבילם. תודה לאל אני חי חיים של שגרה טובה, עבודה מסודרת, וחיי משפחה בריאים".

ניצוץ של יהדות

"אני מאמין באמונה שלמה ותמידית שקיים כוח עליון שמסדר את על מה שקורה. ושיש אפשרות כל הזמן להשתפר ולהיות טוב יותר. כמו שנאמר: 'כל עוד הנר דולק אפשר לתקן'. בעברי עשיתי טעויות ושילמתי עליהן מחירים כבדים. אבל היום החזרה שלי לחברה הנורמטיבית הרבה יותר זורמת וקלה".

 

ניצוץ של התמודדות

"כיום אני מרגיש שמערכת היחסים שלי עם אלוקים קלה ופשוטה יותר מבעבר. היום אני יודע שאלוקים מבין ואוהב אותי. בעבר חשבתי שאלוקים העניש ועזב אותי, אבל היום אני יודע שזה לא נכון. אני מרגיש שהוא סלח לי, ונותן לי תחושה שניצחתי. וזו תחושה טובה שנותנת הרגשה של אושר ושלווה.

"מהנקודה הטובה הזו, אני רק רוצה לעלות עוד ועוד ולהמשיך לעשות טוב, כי כמו שאומרים: 'תעשה טוב תקבל טוב, תעשה רע תקבל רע'. אני מאמין בדרך החדשה שלי ומקבל פידבק חיובי וחזק מהקהל שלא שכח אותי לרגע. זה ממש מחמם את הלב לדעת שלאנשים עדיין אכפת ממני".

 

ניצוץ של שבת

"תמיד הזעקה והתפילה שלי לאלוקים היא שיעזור לי לעשות קידוש כמו שצריך בערב שבת עם האישה והילדה. אני מאוד אוהב את היום הזה. הייתי רוצה לשמור יותר מצוות, ולפעמים גם חושב על חזרה בתשובה".

ניצוץ של עשייה

"אלוקים נמצא בחיי, והוא בהחלט משפיע על עשייתי. נכון לעכשיו אני בעיקר עסוק בשחרור סינגלים לקראת האלבום החדש. האלבום הוא עבודה משותפת שלי עם מיטב היוצרים והמעבדים בישראל, וביניהם ארקדי דוכין, דניאל סולומון וננסי ברנדס. היום אני עובד גם עם היוצר הצעיר טל עזאני, שבנוסף לכך גם מנהל את הרשתות החברתיות שלי, ואנחנו בעשייה ויצירה ברוכה".

ניצוץ של נוסטלגיה

"כבנו ויורשו היחיד של אבי המנוח זוהר ארגוב ז"ל, אני ממשיך את דרכו ונושא על כתפיי עול כבד, ומשתדל לכבד את זכרו על הצד הטוב ביותר. זה לא פשוט להיות הבן של דמות כזו במוזיקה המזרחית. לדעתי זה יותר בא לרעתי מאשר לטובתי. להיות תמיד בצלו של אב זה מאד מאד לא קל.

"אני יכול להגיד בפה מלא שלא נכנסתי לנעליים שלו, כי הרגליים שלנו אינן באותה מידה, אבל עם זאת תמיד אשתדל להנציח את זכרו בשירים, בכתבות ובהופעות, ואמשיך את דרכו המוזיקלית בדיוק מהמקום שבו אבי עליו השלום נפטר. כמו הרבה מעריצים, אני כואב מאד את מותו. אבא שלי הוא אבידה גדולה למוזיקה המזרחית הישראלית, אבל בשבילי הוא היה רק אבא".

 

ניצוץ של לימוד

"התנ"ך מעניין אותי מאד. אני מתחבר לסיפורי התנ"ך. אני לא קורא הרבה ספרים וכתבות בעיתונים. בזמני הפנוי אני מעדיף לקרוא ספרי קודש וסיפורים מהתנ"ך".

 

ניצוץ של סיום

"האישה והילדים הם המקום שלי בעולם, והם כל מה שחשוב לי. אלוקים נתן לי מתנה גדולה, אני מגדל משפחה, אני אבא, והתא המשפחתי שלי קודם לכל דבר, ולכן מבחינתי טהרת המשפחה ושמירה על הבית קודמים לכל השאר. אחרי 120, אני רוצה שזה הדבר העיקרי שאשאיר אחרי, ושיזכרו שהמשפחה הייתה חשובה לי יותר מהכל.

"בימים אלה אני חוגג ארבע שנות ניקיון טוטאלי מכל סוגי החומרים הממכרים. אני לא שוכח את העבר שלי, אבל בהחלט משאיר אותו בעבר, וחי את ההווה עם הפנים לעתיד. למדתי המון מכל מה שעברתי, ואני ממשיך ללמוד על בסיס יום יומי ולהעריך את חיי מחדש. כיום החיים שלי מלאים בעשייה ויצירה. תודה לאל שעשה עמי חסד, ועזר לי לקום ולהתגבר. אין עוד מלבדו".

תגיות:ניצוצותגילי ארגוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה