כתבות מגזין

הרב נחמיה וילהלם מביא לכם "ממתק לשבת" מבנגקוק שבתאילנד

שולחן שבת עם הילדים הופך למרענן, מרתק ותורני עם הספר הנפלא של הרב נחמיה וילהלם – ספר שמביא אליכם את הסיפורים של בנגקוק עם פירושים נעימים לפרשת השבוע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"מטיילים בתאילנד יודעים שמוכרחים לשמור היטב על הארנק, כי יש כאן הרבה כייסים. לצערי, פעם בשבוע-שבועיים מגיע אלי מטייל שנגנבו לו הדרכון והכסף, ואנחנו משתדלים לעזור. בדרך כלל, כשהמטייל נכנס למשרדי, אני יודע מיד, לפי הפנים שלו, במה מדובר.

"יום אחד נכנסת אלי למשרד מטיילת, מחייכת חיוך גדול ואומרת לי: 'הייתי בשוק, וגנבו לי את התיק עם כל מה שהיה לי'. שאלתי אותה: 'אז למה את מחייכת?', והיא עונה: 'כשראיתי שהתיק לא איתי, הרגשתי דקירה כזו בלב והתחלתי לבכות. אבל אז קמתי ואמרתי לעצמי: הם הצליחו לגנוב לי את הדרכון, את המחאות הנוסעים, את כרטיס האשראי, את הכסף המזומן – אבל את מצב הרוח איני נותנת להם לגנוב לי!'...

"במקרה שלה, הצלחנו לסדר את כל המסמכים הרבה יותר מהר מהרגיל".

הסיפור המפתיע והחביב הזה מופיע בתחילתו של פירוש קליל ונעים לקריאה לאחת מן הפרשות של חומש בראשית, באחד הספרים הנפלאים ביותר שקראתי לאחרונה: "ממתק לשבת", שנכתב על ידי הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בבנגקוק, תאילנד. בהקדמה לספר מספר הרב וילהלם כי במסגרת שליחותו במקום, הוא פוגש אנשים רבים מכל הסוגים, אשר מגיעים לתאילנד למגוון מטרות, מטיולים ועד עסקים. ובעוד שבישראל כל אחד מוצא לעצמו את הקהילה הפרטית שלו, הרי שבתאילנד – כל יהודי מוצא בסופו של דבר את דרכו לבית חב"ד. בשבתות מאחר הרב וילהלם בבית חב"ד שבאחריותו עשרות אנשים – מאנשי עסקים חרדיים ועד צעירים בטיול של אחרי צבא. כולם יושבים לסעודת שבת ומחכים למוצא פיו. איך מוצאים דבר תורה לפרשת השבוע שיתאים לכולם?

את התשובה מוצא הרב וילהלם בסיפור. הסיפור, כך מצא, מדבר אל לבו של כל אחד ואחד, מכניס את כולם אל האווירה של השבת ושל פרשת השבוע. מכאן, קל יותר לחבר כל אחד אל הרעיונות התורניים, ולהעביר מסרים. מטבע הדברים, מרבית המסרים אותם מעביר הרב וילהלם בדרשותיו הם מסרים הנוגעים לאחדות עם ישראל.

עם השנים, החלו הרב וילהלם ואשתו, נחמי, לאסוף את הסיפורים ואת הפירושים שנאמרו על ידו בשבתות בבנגקוק, ולאגד אותם לספר אחד.

הספר, "ממתק לשבת", כשמו כן הוא – ממתק אמיתי. מיד כאשר ראיתי אותו על המדף – ידי נשלחה כמעט באופן אוטומטי לקחתו. מה צריך יותר מזה? גם פירוש קליל לשבת, גם איורים מרעננים מעשה ידיו של שי צ'רקה, גם סיפורים מבנגקוק שבתאילנד הרחוקה – היש יותר מתוק מזה?

הספר מקדיש מאמר אחד או שניים לכל פרשה מפרשות השבוע, וכמה נוספים לחגי ישראל. החלוקה הברורה לחומשים, האיורים הנעימים והציטוטים החזקים בתחילת כל חומש, הסיפורים המשעשעים, המרגשים והמרתקים – כל אלה הופכים את הספר הזה ל... טוב, כבר אמרנו ממתק. אבל באמת שאין מילה אחרת. זהו ספר שמתאים לכולם: למבוגרים מעמיקים שרוצים חומר קריאה קליל יותר, לאנשים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם התורה וגם לילדים צעירים, חובבי סיפורים והרפתקאות. הבן שלי, בן ה-9, גמע אותו בשעה של קריאה רצופה, ורק רצה לדעת אם "יש עוד כזה בסדרה"...

לשבתות של השנה הקרובה אנחנו מסודרים. יש לנו ממתק נפלא לשבת.

לרכישת הספר בהידברות שופס לחצו כאן.

תגיות:ממתק לשבתהרב נחמיה וילהלם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה