חדשות בארץ

צה"ל ביצע ירי לעבר חוליית משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון טוען כי ישראל הגמישה באופן ניכר את עמדותיה במגעים עם חמאס לקראת רגיעה

(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

כלי טיס של חיל האוויר ביצע תקיפה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל. כך מסר דובר צה"ל. 

זו הפעם השנייה שצה"ל תוקף חוליות משגרי בלוני תבערה מאז הפסקת האש שהושגה בסוף השבוע בין החמאס וישראל. ביומיים האחרונים ישנה רגיעה מסוימת בטרור ההצתות בו פתחו הפלסטינים לפני שלושה חודשים, אם כי הם ממשיכים בנסיונות 'לטפטף' שיגורים של עפיפונים ובלוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה.

ובתוך כך, העיתון בשפה הערבית "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, טוען הבוקר – בהסתמך על מקורות דיפלומטיים (שאינם מזוהים בכתבה) – כי ישראל הציגה עמדות מרוככות במו"מ עם החמאס לקראת רגיעה.

על פי הידיעה, ישראל העבירה לאחרונה לחמאס מסרים – באמצעות אחד הגורמים המתווכים בין שני הצדדים – כי היא מוותרת על שלוש הדרישות שהציבה בתמורה לדרישת החמאס להסיר את הסגר מעל רצועת עזה. שלוש הדרישות האולטימטיביות, כפי שהוצגו עד כה בהצהרות של בכירים ישראליים שונים, הינן: פירוק החמאס מנשקו; הפסקת בניית המנהרות; וכן החזרת גופותיהם של חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, ושחרורם של האזרחים הישראליים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד המוחזקים ידי ארגון הטרור. המקורות הדיפלומטיים מוסיפים כי ישראל הסכימה להפריד את "המסלול ההומניטרי" מהמסלול הבטחוני והמדיני, והיא מוכנה ללכת לקראת תושבי הרצועה ולגלות גמישות בכל הנוגע לפתרון בעיותיהם ההומניטריות.

זאת ועוד: "אל-חיאת" טוען – מפיו של בכיר פלסטיני – כי ישראל גם הודיעה לרשות הפלסטינית כי אינה מתנגדת לפיוס בין ארגוני הפת"ח והחמאס. עד כה, הביעה ישראל התנגדות תקיפה לפיוס זה ואיימה בהטלת סנקציות על הרשות במידה ותוקם ממשלה פלסטינית חדשה בשיתוף חמאס.

בישראל לא הגיבו לידיעה. שר הביטחון אביגדור ליברמן המשיך גם היום לשגר איתותים מילוליים לעבר החמאס. ליברמן הגיע הבוקר (שני) לפגישה עם חברי פורום המטה הכללי של צה"ל, ובהודעה פומבית קצרה שמסר בתחילת הפגישה הבהיר כי הכדור נמצא כעת בידיים של חמאס. שר הביטחון הדגיש כי ישראל עשתה הכל כדי למנוע מלחמה ברצועת עזה, "ולכן, כל מה שיקרה מעכשיו ואילך ברצועת עזה – האחריות היא על הנהגת החמאס בלבד".

תגיות:חמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה