חדשות בארץ

חסדי שמים: סוכלה חדירת מחבלים לתוך שטח ישראל

שלושה פלסטינים ניסו לחדור מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. בחסדי שמים, כוחות צה"ל זיהו את החדירה וירו במחבלים

  • ט"ו תמוז התשע"ח
משמר הגבול הישראלי סמוך לגדר הביטחון, (צילום: יונתן סינדל / Flash90)משמר הגבול הישראלי סמוך לגדר הביטחון, (צילום: יונתן סינדל / Flash90)
אא

במהלך הלילה (חמישי) ניסו שני מחבלים לחדור אל תוך שטח ישראל. כוחות צה"ל זיהו את המחבלים וסיכלו את החדירה.

מספר שעות קודם לכן, ביום רביעי בערב, נערכו מספר ניסיונות חדירה נוספים בגדר המערכת בדרום. צעיר פלסטיני מצפון הרצועה נורה ונפגע קשה כשניסה לחבל בגדר המערכת. מאוחר יותר, זיהה כוח צה"ל שלושה מחבלים על גדר המערכת מזרחית לרפיח.

"כוח צה"ל זיהה שלושה מחבלים שחיבלו בגדר וניסו לחדור לשטח הארץ מדרום רצועת עזה. הכוח הגיב בירי לעבר המחבלים וסיכל את החדירה", מסר דובר צה"ל.

ניסיונות חדירה אלו הגיעו בהמשך למטח הרקטות שנחת בלילה בין שלישי לרביעי על יישובי הדרום שהיו המשך ישיר שלך טרור העפיפונים ובלוני התבערה. ההערכות הן כי הנהגת החמאס המעוניינת בהסכם ארוך טווח עם ישראל, מעודדת אותם.

ברקע, ישראל עסוקה בניסיון למצוא פתרון לבעיית תושבי רצועת עזה, לצד יוזמות נוספות של מצרים, קטאר, האו"ם וארצות הברית.

בנוסף, עמלים במצרים על ניסיון תיווך בין חמאס ברצועה לישראל, ומכינים טיוטה להסכם בין הצדדים שיגובה בתמיכה בינלאומית ויעסוק גם בסוגיית השבויים והנעדרים. נציגי חמאס עתידים להגיע למצרים בימים הקרובים לדיונים על המצב ברצועה. המצרים הם אלו שתיווכו את ההסכם הקודם בין ישראל לחמאס ב-2014, אשר החזיק מעמד למעלה משלוש שנים.

נושא הסיוע לרצועת עזה עלה גם בשיחותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שליחיו של הנשיא האמריקני, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט: "שוחחנו על תהליך מדיני, על סוגיות האזור וגם הייתה התמקדות מיוחדת במצב בעזה. אני חייב להגיד שהייתה כאן תמיכה מוחלטת בעמדות ובפעולות שלנו להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה וכל יישובי עוטף עזה. דברים שנאמרו גם באופן פומבי על ידי נציגי הממשל האמריקני, וכאן עלתה השאלה כיצד ניתן לפתור את הבעיה ההומניטרית בעזה בלי לחזק את חמאס", אמר נתניהו.

תגיות:מחבליםשטח ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה