שבת

"רק בשבת יש לי זמן איכות עם המשפחה": כך נראית השבת של השחקן אייל גולסה

לקראת המשדר המיוחד ביום שלישי הקרוב, בערוץ ובאתר הידברות, #גם_לי_מגיע: שחקן הכדורגל אייל גולסה מנתניה, משחק במכבי תל אביב כבר שנתיים – אך שומר שבת כבר מגיל 17, ולא מוכן לוותר עליה בעד שום הון שבעולם. שאלון

אייל גולסה אייל גולסה
אא

שחקן הכדורגל אייל גולסה (26) מנתניה, משחק במכבי תל אביב כבר שנתיים – אך שומר שבת כבר מגיל 17, ולא מוכן לוותר עליה בעד שום הון שבעולם. "תמיד הייתי מחובר לדת, אבל בגיל 17 התחלתי ללכת לשיעורי תורה בשכונה, וזה עשה לי ממש טוב אז המשכתי עם זה", הוא מספר לקראת המשדר המיוחד ביום שלישי הקרוב, בערוץ ובאתר הידברות, #גם_לי_מגיע.

כיום, כשהוא כבר נשוי ואבא לשתי בנות (שלוש ושנה וחצי) – הוא מבין איזה צעד גדול הוא עשה כשהתחיל לשמור שבת.

השבת מבחינתי היא... 

זמן איכות שמוקדש נטו למשפחה, ומאחד בינינו בצורה לא רגילה. ארוחות טעימות, שקט, בלי טלוויזיה וטלפונים. אני שומר שבת כבר הרבה שנים, אבל אם חלילה לא הייתה שבת – הייתי מרגיש חלל עצום ושעמום גדול. בשבת יש אווירה של חג, ואין על השבת.

 

סדר היום שלי בשבת... 

סדר היום של כדורגלן בשבת מאוד תלוי בשאלה אם יש אימון או לא. אם יש לי אימון בבוקר אני נח בצהריים, משתדל ללכת למקווה בבוקר. תפילות בבית הכנסת, ארוחות אצל ההורים של אשתי שגרים קרוב או אצל הסבתא, או בבית. אנחנו הולכים כמובן ברגל, ומנצלים את זמן ההליכה לשיחות איכותיות עם האישה והבנות.

 

בית הכנסת שלי... 

אני מתפלל בבית כנסת ספרדי קרוב לבית, כבר שנתיים. מה שאני הכי אוהב בו זה שכל המתפללים הם סוג של משפחה. לפעמים אנחנו עושים בבית הכנסת סעודות יחד עם שיעור תורה מעניין, וכל אחד מכין משהו. יש שם אווירה ביתית, וזה כיף גדול.

 

חומר הקריאה שלי... 

אני לא אחד שאוהב כל כך לקרוא, אבל אם כבר – אז אני מאוד מתחזק מהעלונים שמחלקים בבית כנסת, וגם אוהב מאוד לקרוא ספרים של הלכות שבת.

גולסה עם בתו המתוקה אדל בת השלושגולסה עם בתו המתוקה אדל בת השלוש

 

אצל המשפחה המורחבת... 

יש קידוש ותחושה של שבת, למרות שלא כולם שומרים. מכבדים אותנו אם אנחנו באים, וכיף לנו ביחד איתם.

 

בדרך כלל אני לא עושה את זה בימי חול, אבל בשבת... 

אין ספק שזמן איכות עם המשפחה ועם הבנות שלי. במשך השבוע אני עובד מאוד קשה באימונים, ושבת זה הזמן היחידי שבו אני יכול לשמוע את הסיפורים של אדל בת השלוש, שמספרת לי איך היה בגן ומדברת כבר מעכשיו על מה זה השבת.

אלה דברים שהיא לומדת כבר היום בגן שלה, ואני כל פעם מתפעל בחדש איך היא זוכרת את הכל ואיך היא יודעת להסביר למה שומרים שבת למשל או מברכת 'אשר יצר' בקול. אלה דברים שכאבא תמיד היה לי חשוב שהילדים יקבלו.

 

כשיוצאת השבת, הדבר הראשון שאני עושה... 

הבדלה, ואחרי זה או הולכים לאכול ביחד באיזה מקום. אנחנו משפחה שמאוד אוהבת לצאת מהבית, אז פעם זה יוגורט ופעם פיצה לבנות. המשפחה בשבילי זה מעל הכל, ואני עושה כל מה שביכולתי כדי לשמח אותה.

 

לפרטים נוספים על המשדר המושקע #גם_לי_מגיע, שישודר ביום שלישי הקרוב בערוץ ובאתר הידברות, הקליקו כאן

תגיות:שבתשחקן כדורגלשאלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה