שבת

מצמרר: קיבלה על עצמה לא לטלטל בשבת - וזכתה לנס, בזכות הבבא סאלי

אחד מסיפורי המופתים היותר מרגשים המיוחסים למקובל הקדוש האלוקי ר' ישראל אבוחצירא (סידנא בבא סאלי זיע"א). רוצים לזכות גם? בקרוב!

אא

אחד מסיפורי המופתים היותר מרגשים המיוחסים למקובל הקדוש האלוקי ר' ישראל אבוחצירא (סידנא בבא סאלי זיע"א): מאז ומתמיד הרב לימד את תלמידיו לקרב אנשים פשוטים לתורה והמצוות, וכשפעם קרה ואחד התלמידים טען שאינו יודע כיצד לעשות זאת בפועל הרב לקח את תלמידיו ואמר להם: 'אני אראה לכם'.

הוא יצא עם תלמידיו לרחוב, ושם הם ראו אישה שצועדת עם התיק שלה ונכשלת בעבירה של טלטול בשבת. במאור פנים פנה אליה הרב, וביקש ממנה שלא תטלטל את תיקה בשבת אך האישה סירבה. בחיוך ובנעימות אומנם, אבל עדיין...

הרב לא התייאש, והמשיך להסביר לה בצורה יפה וברורה את הטעמים לעוון, ומדוע כדאי לה להתחזק בעניין זה. והיא הקשיבה וניכר היה עליה שדברי הרב מחלחלים אל לבה, אך הסירוב עמד איתן עד שלפתע שאל אותה הרב: 'יש לך במקרה בן שמשרת בצבא?'.

"כן", ענתה.

המשיך הרב ושאל: "האם הוא משרת בצבא האמריקני?

(איור: הילה בן יצחק)(איור: הילה בן יצחק)

 

תלמידי הרב עשו משמרות ברחוב בשבת, כדי לשמור על התיק של האישה

האישה הופתעה. מה הסיכויים שהרב יידע כזה דבר, מאיפה הוא יודע? גם הפעם תשובתה הייתה חיובית.

"עכשיו תתארי לעצמך שבנך לוחם בצבא, והנה צבא האויב נלחם נגד הפלוגה שלו וכל החיילים נופלים שדודים חוץ מאחד – הבן שלך. בזכות מה הוא ניצל? בזכות המצווה הזו שאת מקיימת".

בנקודה זו לא יכלה האישה להחזיק את דמעותיה עוד, ופרצה בבכי קורע לב. "אני לוקחת על עצמי לשמור את המצווה הזו ולא לטלטל עוד בשבת. אני מוכנה להשאיר את התיק כאן", אמרה פתאום אך מיד הוסיפה: "אבל מי ישמור לי אותו עד למוצאי השבת?".

תלמידי הרב כמובן התנדבו מיד לעשות משמרות ברחוב, ולהתחלף ביניהם מדי שעה כדי לשמור על התיק – עד למוצאי השבת.

וכבר במוצאי השבת התרחש הנס, כאשר האישה פתחה מכתב שהגיע מבנה ובו הוא כותב בהתרגשות רבה כי ניצל באופן נסי מקרב שאירע בין פלוגתו לפלוגות האויב, וביקש ממנה להודות לאלוקים על הנס הגלוי הזה. "חששתי מאוד לחיי כי הרבה מהחברים שלי נהרגו, אבל אז הגיע באופן לא צפוי סיוע מהצבא האמריקני, וניצלתי בנס", כתב הבן.

תגיות:טלטולבבא סאלישבתנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה