שבת

"השבת היא כמו יוגה לנשמה": שאלון השבת עם שחקן הכדורגל דניאל גרץ

לקראת המשדר המיוחד ביום שלישי הקרוב, בערוץ ובאתר הידברות, #גם_לי_מגיע: כששחקן הכדורגל דניאל גרץ מקבוצת הפועל תל אביב – מדבר על השבת שלו, אפשר רק להתרגש

דניאל גרץ (צילום: שמוליק דוידפור)דניאל גרץ (צילום: שמוליק דוידפור)
אא

כששחקן הכדורגל דניאל גרץ מקבוצת הפועל תל אביב – מדבר על השבת שלו, אפשר להרגיש את החיוך הרחב גם מבעד לאפרכסת. "אין ולא יהיה שום דבר אחר שיכול להחליף את התחושה המרוממת הזו, כשהשבת מגיעה", הוא אומר. לקראת המשדר המיוחד ביום שלישי הקרוב, בערוץ ובאתר הידברות, #גם_לי_מגיע - שאלון מיוחד.

גרץ בן ה-24 מגבעתיים, נשוי ואב לתינוקת בת חצי שנה - שומר שבת כבר ארבע שנים.

 

השבת היא... 

כמו תרגילי יוגה לנשמה. זה יום שכולו רוגע עם המשפחה, אוכל טוב, קשר. אמנם יש לנו לפעמים משחקים בשבת, אבל אני הולך ברגל ולא מחלל את השבת.

 

סדר היום שלי בשבת...

קם בבוקר והולך לבית הכנסת של 'החלבן', שנמצא ליד הבית שלי ובו אני מתפלל קבוע. כשאני חוזר הביתה אז או שאנחנו הולכים להורים של אשתי לקידוש ולסעודות, או שאנחנו נשארים בבית. מאוחר יותר אני הולך לשיעור תורה על פרשת השבוע ומוסר, שמוסר הרב שלי ר' יעקב זיסאולץ.

 

בית הכנסת שלי... 

אני מרגיש בו מה שאני מרגיש בכל בית כנסת, כי עצם הנוכחות בבית כנסת – אני אוהב את זה. בלי טלפון, בלי רעש מסביב. עצם הניתוק הזה גורם לך לשקט פנימי.

 

חומר הקריאה שלי... 

הכי אני אוהב לקרוא עלונים של שבת ובין היתר את העלון של הידברות, שמחלקים בבית הכנסת. אני אוהב את הדברי תורה הקצרים האלה, אבל לפעמים אני גם לומד בספרים אחרים. הספר האחרון שקראתי ועיינתי בו היה 'ענף עץ אבות' של הרב עובדיה זצ"ל, שזה ספר מוסר על מסכת אבות.

 

אצל המשפחה המורחבת... 

חוץ ממני ומאשתי, אף אחד במשפחה המורחבת לא שומר שבת – אבל ברוך ה' מכבדים אותנו מאוד, וכשאנחנו מגיעים אז השבת היא כמו שצריך: שמים פלטה, האוכל כמובן כשר ועושים קידוש יחד.

אנחנו ממש נהנים עם המשפחה המורחבת, וכיף לנו שמכבדים אותנו ועושים הכל כדי שנרגיש טוב.

 

בדרך כלל אני לא עושה את זה בימי חול, אבל בשבת... 

וואוו, לישון צהריים (צוחק). במשך השבוע אני באימונים מפרכים, וכשאני לא באימונים אני הולך לאימונים בחדר הכושר ואז קניות, סידורים. לא חסר מה לעשות גם בפן הרוחני – אני משתדל מאוד להתפלל מנחה וערבית בבית הכנסת במהלך השבוע, כך שאין כל כך זמן פנוי. שבת זה הזמן היחידי שבו אני יכול להרשות לעצמי קצת לישון בצהריים. 

 

כשיוצאת השבת, הדבר הראשון שאני עושה... 

הבדלה לאשתי ולילדה, ואז עזרה בבית – מתחילים לסדר את הבית, ולהחזיר הכל למקום כי בשבת אנחנו נחים, ולא עושים כלום.

לפרטים נוספים על המשדר המושקע #גם_לי_מגיע, שישודר ביום שלישי הקרוב בערוץ ובאתר הידברות, הקליקו כאן

תגיות:שבתשחקן כדורגלדניאל גרץשאלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה