חדשות בריאות

סוף למבוכה: קבלו 3 עצות מפתיעות לעצירת שיהוקים

נכון, זה מביך ומעיק, בעיקר שהם תוקפים ליד חברים, אך עם זאת כדאי לדעת כי שיהוקים הן דבר טבעי שניתן לעצור בקלות. לפניכם 3 שיטות מועילות שיקלו על התופעה. נסו והיווכחו

  • י"ז אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נכון, זה מביך ומעיק, בעיקר שהם תוקפים ליד חברים, אך עם זאת כדאי לדעת כי שיהוקים הן דבר טבעי שניתן לעצור בקלות.

מהם שיהוקים בעצם, וכיצד הם נוצרים? השיהוקים הם פרץ של אוויר שנולד באמצעות התכווצות מהירה ולא רצונית של שרירי הנשימה. קול השיהוק נוצר בעקבות המעבר המהיר של האוויר דרך הלוע. בדרך כלל מדובר בתופעה המתרחשת דקות ספורות לאחר אכילה או שתייה מהירה מדי, הגורמת ללחץ הקיבה כלפי מעלה וכתוצאה מכך לוחצת על הסרעפת שמעליה, והיא מתכווצת.

לפניכם 3 שיטות מועילות שיקלו על התופעה:

1. כפית של סוכר, דבש או חמאת בוטנים

מרכיבים כמו סוכר, חומץ, דבש, או חמאת בוטנים מסייעים להיפטר מהשיהוקים שלהם. כף אחת המכילה את המרכיבים (כאשר המוצר העיקרי הוא הסוכר) תעשה את העבודה.

2. שיטות נשימה

ניתן לעצור את הנשימה לשניות בודדות או לחילופין, לנשום לתוך שקית נייר - פעולה שמועילה להגדלת כמות הפחמן דו-חמצני בריאות, ומסייעת לסרעפת ולהתכווצויות להירגע.

3. שתיית מים

יש לשבש את עוויתות הסרעפת שגורמות לשיהוקים. אפשר לשתות מהצד הנגדי של כוס הזכוכית במקביל להתכופפות קדימה, וניתן גם לשתות תוך כדי סתימת האוזניים. לעומת זאת, ישנם מומחים הטוענים כי שתיית מים בצורה הפשוטה והרגילה יכולה לפתור את הבעיה, מום שמחוללת שינוי בדפוסי הנשימה, וכך תתאפשר עצירת השיהוק.

תגיות:שיטותשיהוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה