חדשות בעולם

הבית הלבן: "הסכם הגרעין מבוסס על שקרים והטעיות של איראן"

מקורות בארה"ב טוענים כי טראמפ נוטה לפרוש מהסכם הגרעין. ארה"ב ממשיכה לנהל מגעים עם בריטניה, צרפת וגרמניה, שככל הנראה לא יפרשו מההסכם. הערכה: נטישת ארה"ב תוביל להחרפת המצב הכלכלי באיראן ולמחאה נגד השלטון

  • י"ז אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מקורות אמריקנים טוענים כי הנשיא דונלד טראמפ נוטה להכריע בעד נטישת הסכם הגרעין עם איראן, זאת לקראת ההכרעה ב-12 במאי. ארה"ב מנהלת בימים אלה מגעים עם המדינות החתומות על ההסכם, בריטניה, צרפת וגרמניה. כרגע, על פי ההערכות, אותן מדינות לא יצטרפו למהלך הזה. אם ארה"ב אכן תפרוש מההסכם, היא תיאלץ את המדינות להחליט האם היא ממשיכה לסחור איתה או עם טהרן. פרישה מההסכם, אומרים בארצות הברית, תבוא לידי ביטוי בפגיעה כלכלית אנושה באיראן - מה שעשוי להחריף את המחאה של האזרחים נגד השלטון.

בארצות הברית מעריכים כי לאיראנים ייקח לפחות שנתיים כדי לייצר מתקן גרעיני, מה שמאפשר לה מרחב פעולה גדול כדי לסכל פעולה כזאת. הלחץ שמפעילים האמריקנים על טהרן נובע מתוך הנחה שאלה יסכימו להכניס מספר סעיפים בהסכם הנוכחי, המגביל את צעדיה של המדינה בייצור בגרעין.

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, אמרה כי ארצה "מודעת למידע שישראל פרסמה וממשיכה לבחון אותו בזהירות. המידע מספק פרטים חדשים ומשכנעים באשר לניסיונות של איראן לפתח נשק גרעיני בר שיגור. המשטר האיראני הראה את נכונותו להשתמש בנשק הרסני נגד שכניו ואחרים. אסור שאיראן אי פעם תשיג נשק גרעיני". סאנדרס הוסיפה כי: "הבעיה עם ההסכם שחתמו המעצמות היא שכל כולו מבוסס על שקרים רמאויות והטעיות. השקרים של איראן עומדים בחזית ההסכם ואפשרו אותו".

בבית הלבן ציינו כי "לאיראן יש תכנית נשק גרעיני", אך מאוחר יותר שינו את ההודעה וטענו כי "לאיראן הייתה תכנית נשק גרעיני". הם הוציאו הבהרה כי מדובר בטעות הקלדה. האמנם?

תגיות:איראןהסכם גרעיניהבית הלבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה