חדשות בארץ

שגרירות צ'כיה עוברת לירושלים; מדוע שר החוץ הגרמני חבש כיפה?

נשיא צ'כיה מילוש זמאן עשה צעד אמיץ, נזקים קשים ברחבי הארץ בעקבות הסערה, ושר החוץ הגרמני חבש כיפה כמחאה על אנטישמיות נגד יהודים ואמר: "אסור לעולם לאפשר לאנטישמיות להפוך שוב לדבר שגרתי". כל מה שצריך לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חדשות

נזקים קשים בעקבות הסערה: הסערה הגדולה גרמה אתמול להרס רב ולפקקי ענק. רחובות נסגרו ברחבי הארץ, רמזורים הושבתו ומשאיות נתקעו בבורות בדרכים. סניף של יינות ביתן ברחובות הוצף, וכך גם תיכון בגדרה וקניון ראשון לציון. אחר הצהריים קרסה תקרה אקוסטית בקניון, אך לא נרשמו נפגעים. תוך כשעתיים בלבד ירדו בתל אביב לא פחות מ-24 מ"מ של גשם. המגמה צפויה להימשך גם בימים הקרובים. שדה התעופה שדה דב נסגר בשל מזג האוויר.

שגרירות צ'כיה תעבור לירושלים: נשיא צ'כיה, מילוש זמאן, הודיע כי יעביר את שגרירות ארצו לירושלים. זמאן כינה את המבקרים את המהלך כ"פחדנים". שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב: "הצעד המנהיגותי של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מבשר על שינוי ביחס של מדינות העולם לירושלים. ירושלים היא בירתנו הנצחית והאהובה, נמשיך לחזק אותה ולבנות אותה".

משפחת גולדין כואבת: הוריו של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, זועמים בעקבות השבת גופת המהנדס הפלסטיני לעזה. "ההנהגה הישראלית לא עשתה כל שביכולתה כדי להשיב את הגופות ונכשלה בהחזרת גופת המהנדס הפלסטיני לעזה. בעקבות הימים האחרונים, איבדנו את האמון בליברמן, בנתניהו ובירון בלום", מסרה. "למרות שאנחנו מאמינים בכנות שירון רוצה להחזיר בכנות את אורון והדר הביתה, הבנו שהוא לא יכול, זה תלוי בראש הממשלה ושר הביטחון".

 

חוץ

הצלחה למצעד הכיפות בברלין: בגרמניה התקיימה אתמול "צעדת הכיפות" במסגרתה חבשו אלפי גרמנים ויהודים כיפות כדי למחות על גל האנטישמיות במדינה. יו"ר מועצת יהודי גרמניה יוסף שוסטר, שחשש מגילויי אלימות בעקבות חבישת הכיפה, אמר: "מאז מלחמת העולם השנייה לא היה מפגן כזה של כה הרבה נושאי כיפה, מול מבנה הקהילה היהודית בברלין". שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, חבש בעצמו כיפה ואמר: "אסור לנו לעולם לאפשר לאנטישמיות להפוך שוב לדבר שגרתי בגרמניה. אסור שתהיה אפליה נגד אף אדם בשל המוצא, צבע העור או דתו".

גם לפיד חבש כיפה, בברלין: ח"כ יאיר לפיד השתתף במצעד הכיפות בברלין. הוא טען כי נסע לברלין ורכש את הכיפה הגדולה ביותר שיכל למצוא כדי להשתתף בצעדה. "לא ייתכן שיהודים יפחדו ללכת עם כיפה בגרמניה ב-2018", אמר. "אנטישמיות תמיד הייתה ותמיד תהיה. השאלה היא מה יעשו היהודים. יש לנו מדינה, בגלל זה יש לנו צבא, בגלל זה אני יכול לצעוד היום בגרמניה ולהגיד לאנטישמים שהם יכולים לקפוץ לנו".

מצרים תקנוס מי שיציק לתיירים: הפרלמנט המצרי אישר חוק שמאפשר לרשויות לקנוס בסכום של 10,000 לירות מצריות (כאלפיים שקל) את מי שיטריד או יציק לתיירים. הדבר מכוון למקבצי נדבות או כאלה שמציעים למכור לתיירים את מרכולתם.

 

מזג האוויר

היום: ירידה קלה בטמפרטורות, מלווה בגשמים ברחבי הארץ. צפויות סופות רעמים בודדות, ייתכן גם ברד.

שישי: טמפרטורות נמוכות לעונה. גשם מקומי ברוב רחבי הארץ יימשך עד שעות הצהריים.

שבת: עליה בטמפרטורות. מזג האוויר חוזר להיות רגיל לעונה.

ראשון: התחממות נוספת. יהיה חם מהרגיל לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותצ'כיהשגרירותירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה