חדשות בעולם

אל תנסו בבית: ההחלטה של האישה מסין כמעט קיפחה את חייה

יום אחד החליטה אישה מסין להיות צמחונית במטרה לרזות. היא לא שיערה עד כמה החלטה זו תסכן את חייה. לתשומת לבכם

  • ח' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יום אחד החליטה אישה מסין להיות צמחונית במטרה לרזות. היא לא שיערה עד כמה החלטה זו תסכן את חייה.

אישה כבת 50 מהעיר ווהאן בסין, רצתה לרדת במשקל, לפיכך גמלה בליבה החלטה להיות צמחונית. זמן מה לאחר המהפך הובהלה לביה"ח כשהיא מתלוננת על אובדן תחושה בגפיים. "לאחרונה אני מרגישה שאני לא הולכת בצורה אחידה על שתי הרגליים, אני מרגישה כאילו אני דורכת על צמר גפן. בנוסף, גם ברגליים וגם בידיים שלי יש קהות חושים", אמרה.

האישה סיפרה לרופאים על הבחירה להיהפך לצמחונית בשל רצונה לרזות, על אף שמשקלה עמד על סה"כ 55 ק"ג. היא הסבירה לרופאים כי כשנוכחה לראות שהדיאטה מצליחה החליטה להתמיד בצמחונות עד סוף חייה, ואכן שמרה בהצלחה על משקל של 45 ק"ג לתקופה של 30 שנים רצופות. וכעת, בהגיעה לבית החולים, לדבריה "הופתעה שהגיע למצב כל כך גרוע".

תוצאות הבדיקות הראו כי היא סובלת מפגיעה באורח קשה בנוירוני השדרה שלה, מצב רפואי שנראה אצל אנשים הסובלים מתת-תזונה או בקרב חולי סכרת בנוסף, בדיקות הדם שלה הראו כי רמת ה-B12 נמוכה כל כך, עד שמגיעה רק ל-10 אחוז מכמות שיש לאדם מבוגר. לוויטמין זה תפקיד חשוב לצורך תפקוד תקין של מערכת העצבים, ולכן בעקבות המחסור שלו נגרמו אותם תסמינים נוירולוגים שחוותה האישה. לדברי הרופאים, אילולא הייתה מגיעה לבית החולים בזמן, היה חל נזק חמור לעמוד השדרה שלה, ומשאיר אותה נכה. 

יש להדגיש כי בין היתר, אחת מהסכנות של מחסור ב-B12 היא פגיעה במערכת העצבים. כאשר יש מחסור חמור נגרם נזק בלתי הפיך של תאי העצב שמתים, כמו גם נימול בגפיים והפרעות בשווי המשקל. יש לדעת כי גם אלו שאוכלים בשר יכולים לסבול ממחסור בויטמין B12 בגוף, על כן רצוי תמיד לעקוב אחר רמה תקינה בבדיקות הדם. 

 

תגיות:סיןטבעוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה