חדשות בעולם

כשמלך מרוקו ביקש לברר על מצוות התפילין

באחד העם הסתובב מוחמד השישי ברובע היהודי בצרפת, עד שניגש לדוכן חב"ד וביקש לברר את מקור המצווה. הרב ישראל גולדברג לימד אותו על "שבע מצוות בני נוח" ועל חשיבות קופת הצדקה. צפו בצילום של השניים

  • י' ניסן התשע"ח
מלך מרוקו (צילום: shutterstock)מלך מרוקו (צילום: shutterstock)
אא

מלך מרוקו, מוחמד השישי, שוהה בימים אלה בצרפת. בימים האחרונים הוא נראה הולך כאחד העם, בבגדים פשוטים לגמרי, ברובע היהודי בפריז. ההפתעה הגיעה כאשר מוחמד השישי הגיע לדוכן תפילין של חב"ד. הוא ניגש לדוכן ב"פלעצל", כינויו של הרובע העתיק, שם שוחח עם הרב ישראל גולדברג בעת שעמד במקום והציע ליהודים להניח תפילין. 

מלך מרוקו הפתיע כאשר סיפר כי שמע על הרבי מליובאוויטש. הוא קיבל הסבר מדויק מהשליח שהסביר על "שבע מצוות בני נח" ועל משמעות קופת הצדקה. בתום השיחה נעמדו השניים לצילום משותף, שפורסם מאוחר יותר בחשבון הטוויטר של ראש הדסק הערבי של "כאן" - ערן זינגר. ההפתעה של החרדים במקום הגיעה לא רק בגלל השהות של מלך מרוקו בסביבה, אלא בגלל הביגוד הפשוט שעימו הוא הסתובב ברובע היהודי.

מלך מרוקו נולד ברבאט ב-1963 והוא בנו של מלך מרוקו, חסן השני. הוא סיים לימודי תואר ראשון במשפטים ברבאט ולימודים מתקדמים במדעי המדינה ובמשפט ציבורי. מאוחר יותר קיבל דוקטורט במשפטים באוניברסיטת ניס בצרפת. ויש גם קשר יהודי למלך: בספטמבר 2000 הוא התיר בצו מיוחד את שובו של היהודי המרוקאי הגולה אברהם צרפתי למדינה. האחרון הקים מפלגה שמאלנית קומוניסטית בשם "הקול הדמוקרטי" שביקשה לשחרר את מרוקו מעול הצרפתים. הוא נעצר ב-1972, עונה על ידי השירותים החשאיים במדינה והיה אסיר במשך 17 שנה, כשבשנת 1991, כמעט עשור לפני שובו למרוקו, בוטלה אזרחותו והוא גלה לצרפת עם רעייתו.

תגיות:תפיליןמלך מרוקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה