חדשות בריאות

סכנה במטבח: 4 פריטים שלא חשבתם שחייבים להחליף

התחלתם לנקות לפסח? ובכן, זה הזמן להעיף מבט על 4 פריטים במטבח שרצוי ואפילו הכרחי להחליף בשל חיידקים ובקטריות שנכנסו לתוכם. מה עושים החיידקים בסדקי המערוך? ואיך אפשר להסתדר בלי ספוג לניקוי כלים?

  • ה' ניסן התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

התחלתם לנקות לפסח? ובכן, זה הזמן להעיף מבט על 4 פריטים במטבח שרצוי ואפילו הכרחי להחליף בשל חיידקים ובקטריות שנכנסו לתוכם:

1.כפות עץ, מערוך וקרש חיתוך שרוט – לא משנה אם ברשותכם קרש חיתוך מפסלסטיק או מעץ, במידה והוא שרוט רצוי להחליפו בחדש. חיידקים שמחים מאוד לחיות בתוכם.

2. בשר שמדיף ריח לא טוב – פתחו את דלת המקפיא. האם אתם מקפידים לעקוב אחר תאריך הבשר הקפוא? לאחר הפשרת הבשר חשוב לבדוק את ריחו, כדי למנוע הרעלת מזון.

3. ספוג ניקוי הכלים - אותה ניתן בקלות לשטוף ולשמור על ניקיונה, באמצעות הרתחה במים או במיקרוגל, אולם קשה מאוד לנקות ספוג ביסודיות. לכן, ההמלצה הרשמית אומרת כי מומלץ להחליף בתדירות גבוהה את ספוגית הניקוי ב"תדירות גבוהה".

מצד שני, אפשר גם להסתדר בלעדיה. מטלית ניקוי יכולה לשמש תחליף ראוי לספוגית בניקוי כלים, ויש לה יתרונות – היא לא סופגת בתוכה מזהמים וחיידקים כמו ספוג.

4. רטבים שתאריך תוקפם פג – מכירים את זה שפותחים רטבים רק בשביל כף או שתיים, ואז שוכחים מהם? שימו לב אם תאריך התפוגה חלף או שמא התכולה מתחילה להיפרד לשמנים, נוזלים ומוצקים, אם כן – זה הזמן להחליפם.

תגיות:מטבחקרש חיתוךספוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה