סיפורים אישיים

אמיתי ומצמרר: כשטיול שנתי הפך לאסון, איך קרה שרק ילדה אחת ניצלה?

אוטובוס מלא בילדים נרגשים לקראת טיול שנתי התנגש ברכבת. הנורא מכל קרה - הילדים באוטובוס מצאו את מותם, ורק ילדה אחת ניצלה כאשר נעדרה ללא סיבה מובנת מהטיול. הסיפור המוכר שהתפרסם לפני 30 שנה, מקבל כעת עוצמה חדשה כאשר מתבררים פרטים נוספים מהאירוע. הסיפור שמאחורי הסיפור

  • ב' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוטובוס מלא בילדים נרגשים לקראת טיול שנתי התנגש ברכבת. הנורא מכל קרה - הילדים באוטובוס מצאו את מותם, ורק ילדה אחת ניצלה כאשר נעדרה ללא סיבה מובנת מהטיול. הסיפור המוכר שהתפרסם לפני 30 שנה, מקבל כעת עוצמה חדשה כאשר מתבררים פרטים נוספים מהאירוע:

הטיול השנתי התקרב בפסיעות ענק, וההתרגשות בבית הספר 'ברנר' בפתח תקוה הגיעה לשיאה. הילדים החלו להתכונן במרץ לקראת הטיול המהנה, קניית ממתקים ושאר סידורים אחרונים.

באחת המשפחות נתנה האם ביד בתה 10 שקלים, וביקשה ממנה לקנות את הממתקים לטיול. הילדה הגיעה למכולת השכונתית, ולפתע ראתה ילדה בוכה בכי קורע לב. ניגשה אליה הילדה ושאלה: "מדוע את בוכה?".

"אמי שלחה אותי לקנות 2 חלב ו-2 כיכר לחם, וציידה אותי בעשרה שקלים", סיפרה הילדה בעצב, "אולם לצערי הכסף אבד לי בדרכי לכאן. אנחנו 8 ילדים בבית, ואין לי אומץ לשוב לבית בידיים ריקות".

נכמרו רחמיה של הילדה על חברתה, ואמרה לה: "לי יש 10 שקלים. קחי את שלי, ובזה תקני למשפחתך את המצרכים. אל תדאגי, אני כבר אסתדר".

וכך היה. הילדה אכן לקחה את הכסף, ושבה אל ביתה עם המצרכים בידה.

כעת, הילדה שנתנה את הכסף נותרה בבעיה. היו לה 10 שקלים לקניית ממתקים לטיול שנתי, ועכשיו הכסף איננו.

החליטה הילדה לא להראות לאמה כי שבה בידיים ריקות, ולכן לקחה עיתונים זרוקים שמצאה מאחורי המכולת, כיווצה אותם, והכניסה לתיק כך שהוא ייראה מנופח, וכך חזרה לביתה.

יום הטיול הגיע. האם שאלה את בתה איזו פרוסה תרצה לטיול שנתי. הילדה, שקיוותה בלבה כי אמה לא תיגש לתיקה, השיבה כי אין צורך בפרוסה, והממתקים שקנתה יספיקו. האם לא קיבלה את הטענה, וניגשה אל תיק הילדה כדי להכניס לשם את הפרוסה המוכנה.

האם פתחה את התיק, וחשכו עיניה בראותה את העיתונים מכווצים בתיק. "איפה הממתקים?, היכן הכסף"?, צעקה האם על בתה, שמה את הפרוסה בתיק, ואמרה לה בכעס: "אני לא רוצה לראות אותך.. צאי מיד להסעה!"

במר לבה יצאה הילדה לכיוון ההסעה באיחור משמעותי. בוכה וכואבת, אולם בהגיעה לאזור ההסעה ראתה כי האוטובוס נסע בלעדיה, והותיר אותה מאחור.

הילדה התלבטה מה עליה לעשות כעת. מצד אחד החמיצה את ההסעה, ומצד שני לחזור לבית כשאמה כועסת לא כדאי. לכן החליטה ללכת בינתיים לגינה, וכך תעביר את הזמן.

במקביל האם עסקה בעבודתה במתפרה, ופתאום היא שומעת ברדיו דיווח אימים בדבר רכבת שנכנסה באוטובוס. הזעזוע הוא רב - כל הילדים בטיול מצאו את מותם במקום.

באותו רגע החלה האם לזעוק על בתה שממנה נפרדה בבוקר בצורה כה איומה, ולבכות על האובדן העצום.

ומנגד, לאחר מספר שעות בהן בילתה הילדה בגינה, החליטה הילדה לשוב לבית. האם פתחה את הדלת, ולא האמינה למראה עיניה. הילדה אותה חשבה כמתה, והתאבלה עליה - חזרה מהמתים! האם הייתה על סף עילפון, וכל הבית רקד משמחה על הנס הגדול והעצום הזה.

לאחר שנרגעו הרוחות, בררה האם עם בתה כיצד ניצלה מהתאונה הנוראה. ענתה לה הבת שבעקבות הבוקר הסוער שחוותה, איחרה את ההסעה, והלכה לגינה כדי להעביר שם את הזמן עד יעבור זעם.

 

סיפור האמיתי זה, שארע לפני כ-30 שנה, ממחיש את יד ההשגחה. צדקה תציל ממוות – זו לא סתם סיסמא. בשמיים ראו את רחמנות הילדה על חברתה, ובהביאה לה 10 שקלים עשתה עמה צדקה וחסד, וכך זכתה למידה כנגד מידה, ושבה בריאה ושלמה לביתה.

תגיות:תאונהטיול שנתיצדקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה