כתבות מגזין

מנחם טוקר על תחרות הענק: "הגיעו אלינו אלפי פניות, אבל ייבחר רק מתמודד אחד"

אחרי אלפי פניות ועשרות אודישנים, רדיו קול חי בשיתוף אתר הידברות מקדמים את התחרות 'הקול הבא מירושלים'. מנחם טוקר, השדרן של התחרות, מספק הצצה אל מאחורי הקלעים

מנחם טוקרמנחם טוקר
אא

במוצאי שבת הקרובה זה עומד לקרות: בשעה אחת עשרה בלילה יתקיים שלב נוסף בתחרות 'הקול הבא מירושלים'. התחרות מנוהלת על ידי רדיו קול חי ובשיתוף הידברות. כאמור, יהיה ניתן לצפות בשלב הבא של התחרות במוצאי שבת, וגם לקחת חלק בדירוג המשתתפים.

"מדובר בתחרות שירה", מסביר השדרן מנחם טוקר, המנחה את התכנית. "קיימנו את התחרות הזו בעונה הראשונה לפני כשנתיים, כשהמטרה שלנו הייתה לתת למאזינים להתחרות ביניהם בשירה ולאפשר לנו לבחור את הקול הבא.

"לא סתם בחרנו לעסוק דווקא בתחום השירה", הוא מציין, "שכן תרבות השירה היא תרבות שמתחברת לכל אחד מהמגזרים, והיא יכולה לכלול בתוכה סגנונות רבים מאוד. יש את שירת הלוויים ויש את השירה המזרחית, יש שירים שנהוגים אצל רבנים, יש שירים של טישים וגם ניגונים. את כל הסגנונות אנו רוצים לשתף בתחרות".

הוא גם מציין: "כשמדברים על מוזיקה חשוב לדעת שבמשך כל השנים האחרונות תחום השירה התפתח מאוד במגזר החרדי והדתי. יש ילדים, בחורים וכן גם מבוגרים רבים שמחפשים את הדרך לפרוץ החוצה עם יכולת השירה שלהם, ואת ההזדמנות הזו אנו רוצים להביא להם".

 

יוצאים לתחרות

בתחרות הנוכחית מציין טוקר שהגיעו עד כה כבר אלפי פניות, מתוכן נערכו אודישנים לעשרות משתתפים. "הגיע אלינו מגוון ענק של מתמודדים, מכל הסגנונות והקהלים. בין היתר גילינו משתתף שבעונה הראשונה ניסה את כוחו ו'נפל'. כעת הוא החליט לנסות פעם נוספת ולהתמודד שוב. משתתף נוסף שהגיע לאודישנים הוא עיוור ששר מדהים ממש ויש לו סיכויים טובים להעפיל לשלבים הבאים. יש לנו גם מתמודד שהגיע אלינו בדיוק בתקופה שאביו עבר השתלת כבד, ואת השירים שהוא שר הוא שר בכזה רגש, תוך כדי בכי ותחנונים. יש עוד מתמודד ממשפחה מפורסמת מאוד בחסידות גור, ועוד, ועוד, מגוון ענק של מתמודדים".

טוקר מציין שמעניין לראות שיש כאלו שלפני כמה שנים לא היו מעזים להיחשף למצלמה ולמיקרופון, אבל אחרי התכנית הראשונה שהייתה כאמור לפני שנתיים, ירד אצל רבים מהם מחסום הבושה, והם מוכנים ואף מעוניינים לעשות את הצעד הזה.

לדבריו, רבים מהמתמודדים רואים את התחרות כהזדמנות לקפיצה קדימה ולכניסה לשוק המוזיקה החרדי. "בעקבות העונה הראשונה, בה נבחר לבסוף הזמר מוטי רוטמן שיש לו קול מרגש מאוד, היו עוד לפחות עשרה זמרים שהפכו למוכרים מאוד בציבור בזכות התחרות. כיום הם מופיעים בחתונות באופן קבוע ומתפרנסים מהעיסוק בענף. ביניהם אפשר לראות את משה קליין חדד, ראובן בקר, יוסי כהן, ועוד רבים אחרים".

תגלה לנו מאחורי הקלעים - מהם השיקולים שמנחים אתכם בעת הבחירה?

"לנו יש את השיקולים המקצועיים כמובן, אנחנו בודקים ומחפשים דיוק מוזיקלי, שירה מלאת רגש, קול נעים, ומקצועיות. אנחנו מחפשים מישהו שיטלטל אותנו. אבל אנחנו לגמרי משתפים בבחירה גם את הקהל. הצופים בהחלט מוזמנים לעזור לנו, לעקוב אחר המתחרים ולהחליט יחד אתנו מי ייבחר ויהיה 'הקול הבא'".

ומתי צפוי להיבחר הזוכה בתחרות הנוכחית?

"זה עומד לקרות בקיץ הקרוב, אחרי שיסתיימו כל שלבי התחרות".

האם אפשר עדיין להצטרף לתחרות כמתחרים?

"צר לי", מאכזב טוקר, "לעונה הזו כבר אי אפשר להצטרף, אבל אני מבטיח שתהיה בעזרת ה' גם עונה שלישית, אליה יוכלו להגיע כל המשתתפים בהמוניהם".

תגיות:מנחם טוקררדיו קול חיהקול הבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה