חדשות בארץ

יממה דרמטית לעתיד הממשלה: נתניהו וליברמן שוחחו במטרה לפתור המשבר

ראש הממשלה מנסה למנוע את התפרקות הממשלה ומאידך בטוח בניצחונו בבחירות, חברי הכנסת מיש עתיד ומרץ פועלים כדי לעלות ברביעי את הצעת החוק לפיזורה, וועדת השרים מתכוננת לדיון בערר בנושא חוק הגיוס. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

פגישות חירום של נתניהו-ליברמן: ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הלילה עם השר אביגדור ליברמן בניסיון אחרון למנוע את המשבר שמאיים על עתיד הממשלה לקראת הליכה לבחירות. בפגישה עצמה לא הושגו תוצאות חדשות משום שליברמן עדיין מתבצר בעמדתו בנוגע להעברת התקציב ולהתנגדותו לחוק הגיוס. נתניהו עצמו טען במליאה אתמול כי "מדובר ביום מטלטל בפוליטיקה הישראלית" והמשיך: "הממשלה שלנו היא ממשלה מצוינת. היא מתנהלת באחריות בשיקול דעת ביציבות וזו ממשלה שמביאה הישגים גדולים למדינת ישראל. אזרחי ישראל יודעים להעריך את מה שאנחנו עושים לטובתם. אני אומר זאת לא מפני שאני חושש מבחירות, להיפך. אני אומר לכם שלאורך כל השנים מעולם לא ראיתי תמיכה כזו. במדיניות של הממשלה בראשותי תמיכה אדירה ממש כך. אם יהיו בחירות - נתמודד בהן וגם ננצח. אבל אנחנו עוד לא שם".

האופוזיציה נלחמת לפזר את הכנסת: האופוזיציה הגיבה הלילה לנאום של ראש הממשלה נתניהו ודרשה להעלות את החוק לפיזור הכנסת כבר ביום רביעי הקרובבמכתב ששלחו הערב נציגי יש עתיד ומרץ ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נכתב כי תקנון הכנסת מחייב לאפשר להם להעלות להצבעה הצעת חוק פרטית. בפנייה ליו״ר הכנסת כתבו חברי הכנסת עופר שלח ותמר זנדברג: "אנו דורשים להעלות ביום רביעי הקרוב את הצעות החוק הסיעתיות 'התפזרות הכנסת ה-20, התשע"ו – 2016', שהוגשו לכנסת על ידי סיעותינו". ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) כתב בחשבון הטוויטר שלו כי סיעתו פנתה לאדלשטיין וביקשה לאפשר את ההצבעה על פיזור הכנסת למרות שסדר היום כולל רק הצעות חוק ממשלתיות. נתניהו עקץ את האופוזיציה ואמר: "לא ראיתי דבר כזה - אופוזיציה שמפחדת מבחירות. אופוזיציה שרוצה שהממשלה תמשיך לכהן".

ועדת השרים לחקיקה תדון בערר של ישראל ביתנו: ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס היום (שלישי) בצהריים במהלך הדיון של הקבינט המדיני ביטחוני כדי לדון בערר של ישראל ביתנו, שהוגש באמצעות השרה סופה לנדבר נגד אישור חוק הגיוס. ההערכה היא שהדיונים בנוגע לתקציב לא יתחילו לפני ההחלטה של ועדת השרים. הסיבה: החרדים לא מוכנים להצביע בנושא התקציב לפני שחוק הגיוס יעבור בקריאה טרומית. לנדבר תנחת היום בצהריים בישראל אחרי שלא הייתה בארץ בימים האחרונים.

חוץ

נשיא פולין נגד העיתוי של "חוק השואה"? בתגובה לגל הביקורות נגד חוק השואה אמר נשיא פולין אנדז'יי דודה כי "רע שהחוק אושר ביום שבו אושר ובנוסח כפי שנוסח והוסיף: "החוק הפתיע אותי מאוד והיה בלתי צפוי. קשה לי להבין את הבהילות שבה הוא אושר". הנשיא רמז למעשה לגישה לא מקצועית לחקיקה.

מעל חצי מיליון הרוגים בסוריה: ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם טוען כי עד כה נהרגו כ-511 אלף בני אדם במלחמת האזרחים בסוריה מאז נפתחה לפני שבע שנים. הארגון הממוקם בלונדון נשען על דיווחים של פעילים סורים. לדבריו הוא זיהה יותר מ-350 אלף מההרוגים וכי יש בידיו מידע על יתר מקרי ההרג, אולם אין בידיו את שמות הקורבנות. כזכור, מלחמת האזרחים פרתה ב-15 במרץ 2011 בעקבות הפגנות נגד משטרו של בשאר אסד. יותר ממחצית מהאזרחים נטשו את בתיהם.

עוד מטוס התרסק, הפעם בנפאל: מטוס נוסעים של חברת Bangla איבד שליטה בזמן נחיתה והתרסק סמוך לנמל התעופה טריבהובאן בבירת נפאל, קטמנדו, שם היה אמור לנחות. 38 נוסעים מתוך 78 נהרגו, 23 נפצעו ו-10 נוספים מוגדרים כנעדרים. המטוס החל לעלות באש כבר בזמן הנחיתה.

 

מזג האוויר

היום: בהיר עד מעונן חלקית. תירשם עלייה נוספת בטמפרטורות.

רביעי: מזג האוויר יהיה נאה. עליה בטמפרטורות שיהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

חמישי: תחול ירידה בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה.

שישי: מעונן חלקית. הטמפרטורות רגילות לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותממשלהבחירותנתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה