חדשות בריאות

לתשומת הלב: לא תאמינו כמה נזק גורמת סיגריה אחת ביום

בניגוד לדעה הרווחת, גם עישון של סיגריה אחת ליום מסוכנת לבריאות, ומעלה משמעותית את הסיכון ללקות במחלות לב ובשבץ מוחי. "אין רמות בטוחות לעישון", לדברי החוקרים

  • כ"ה אדר התשע"ח
אא

בניגוד לדעה הרווחת בקרב המעשנים, גם עישון של סיגריה אחת ליום מסוכנת לבריאות, ומעלה משמעותית את הסיכון ללקות במחלות לב ובשבץ מוחי, כך על פי מחקר חשוב שהתפרסם בכתב העת "BMJ OPEN".

מטרת המחקר הייתה לבדוק עד כמה סיגריה אחת – עד 5 סיגריות ביום, משפיעות על בריאות המעשנים.

תוצאות המחקר הראו כי עישון סיגריה בודדה ביום מעלה ב-48% סיכון אצל גברים לחלות במחלות לב שונות, וב-25% סיכון בשבץ, כל זאת ביחס לציבור שאינו מעשן כלל. לעומת זאת, אצל נשים שעישנו סיגריה אחת ביום נמצא סיכון ללקות במחלות לב ב-57% יותר, ובשבץ ב-31%, ביחס לאלו שאינם מעשנים כלל.

אמנם בעבר נערכו מחקרים שהוכיחו את נזק העישון והשפעתו על בריאות הלב של המעשן, אך כעת המחקר הנוכחי מסכם 141 מחקרים בין השנים 1946 - 2015, ובו נמצא כי גם סיגריה אחת בכוחה לחולל נזק המעלה משמעותית את הסיכון ללקות בשבץ ולפתח מחלות לב. על כן מסקנות המחקר חותכות ומעוררות מחשבה כי על מעשנים לשאוף להיגמל בהקדם במקום לנסות להפחית בכמות הסיגריות.

לדברי החוקרים מאוני' לונדון ומאוני' קינגס קולג' בלונדון מסקנת המחקר מראה כי: "אין רמות בטוחות של עישון".

"המעשנים צריכים לשאוף להיגמל והדרך לכך היא שילוב של ייעוץ התנהגותי וטיפול תרופתי הניתן בסבסוד ניכר דרך הסל למשתתפים בסדנאות של קופות החולים", הסבירה ד"ר יעל בר-זאב, יו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל.

יש לציין כי על פי דו"ח משרד הבריאות, 22.5% מעל גיל 21 בישראל מעשנת, ו-8000 איש מתים מדי שנה מנזקי העישון.

תגיות:עישוןסגריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה