כתבות מגזין

יצחק תשובה בחשיפה נדירה: "היו ימים שלא היה מה לאכול בבית"

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, קיבל השבוע פרס מפעל חיים - במהלכו דיבר על ימים אחרים ורחוקים בהם לא היה מה לאכול בבית. "אם זה בוער בך, אתה מתחיל להגשים בעבודה קשה, התמדה ואמונה", הוא אומר ומוסיף: "על מנת להצליח צריך להאמין בריבונו של עולם"

יצחק תשובה יצחק תשובה
אא

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, קיבל השבוע פרס מפעל חיים במהלך כנס של הוועידה הלאומית לאנרגיה, מטעם המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה. במהלך הדברים שנשא, דיבר תשובה על העלייה ארצה מברית המועצות, על תקופת המגורים במעברה ועל ימים רחוקים שבהם לא היה אפילו מה לאכול בבית. "במבט לאחור אני מוכרח להודות שכשאתה מתחיל בלי כלום, אתה מתחיל עם חלום - אבל אם זה בוער בך, אתה מתחיל להגשים בעבודה קשה, התמדה ואמונה - על מנת להצליח צריך להאמין בריבונו של עולם".

בתוך דבריו החזיר תשובה את קהל שומעיו לתקופה שבה היה בן 12, ונאלץ לצאת לשוק העבודה כדי לשאת בעול הכלכלי יחד עם משפחתו. "היו ערבים שלא היה מה לאכול בבית. סחבתי בלוקים וברזלים ולא בחלתי בשום עבודה, עבדתי ביום ולמדתי בלילות כדי לעזור לפרנס משפחה של 11 נפשות שחיה במעברה".

אבל גם אז, בתקופת הצנע כשלילדים בני 12 היה הרבה פחות ממה שיש לילדים של היום, תשובה ראה לנגד עיניו מציאות אחרת לחלוטין. "הייתי חולם על מציאות אחרת ועל ההזדמנויות שיגיעו והאמנתי שהחלומות אינם מוגבלים ויכולים להתגשם. אסור לאבד תקווה אף פעם", אמר וריגש את הנוכחים.

תגיות:אישיותפיתוחיצחק תשובההעצמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה