חדשות יהדות

צפו: מסע הלוויה של הגאון הרב שמואל אוירבך זצ"ל בשידור חי

תחת אבטחה כבדה של המשטרה, רבבות הגיעו לבית המגרש בשכונת שערי חסד בירושלים כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה להר המנוחות. מועצת חכמי התורה מסרה: "מבכים את הסתלקותו של אחד מטובי השקדנים שבדור". באיחוד הצלה מזהירים מטיפוס על הגגות

  • י' אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

רבבות בני אדם הגיעו הבוקר במטרה ללוות את מסע הלווית הרב שמואל אוירבך זצ"ל, שהחלה בשכונת שערי חסד בירושלים. כבר משעות הבוקר המוקדמות התאספו אלפים סביב בית מדרשו, הגר"א. במשטרה כבר נערכו לעומסי התנועה הכבדים במקום וסגרו את צירי התנועה המובילים למקום תוך אבטחה כבדה. עומסים ושיבושי תנועה נרשמו בכבישים 1, 443 ובצירי התנועה בירושלים. מסע הלוויה עובר הבוקר דרך הרחובות הבאים: הגרא, קק"ל, דיסקין, רופין, בן צבי, ויצמן וסחרוב עד הר המנוחות, שם ייטמן לצד רעייתו ע"ה. המשטרה סגרה את הרחובות הללו והסמוכים להם והכניסה לעיר מתאפשרת רק מכביש 9, מנהרת הארזים, מהשעה 11:30 ועד סיום ההלוויה. בנוסף, לא התאפשרה הגעת כלי רכב פרטיים למקום.

בתוך כך, מועצת חכמי התורה של ש"ס בראשות ראש הישיבה הרב שלום כהן פרסמה הבוקר הודעה בעקבות פטירתו של הרב שמואל אוירבך. "מועצת חכמי התורה ותנועת ש"ס מבכים מרה את הסתלקותו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבך זצוק"ל", לשון ההודעה. "ראש הישיבה זצוק"ל הרביץ תורה לעדרים וגידל דורות של תלמידי חכמים המפארים את היכלי התורה. עולם הישיבות איבד הערב את אחד מטובי השקדנים ועמלי התורה שבדור. ווי לארעא דישראל דחסרא גברא רבא. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים וזכותו תגן על כלל ישראל אמן".

בד"צ "העדה החרדית" פרסם גם הוא הבוקר הודעת אבל בשל פטירתו של הרב, שהיה בקשר הדוק עם ראשיה. "גלה כבוד מישראל. על אלה אני בוכיה יחד עם כל בית ישראל ויראי ה' החרדים לדברו, כי בפתע גלה כבוד מישראל וניטל הדר מארץ הקודש, בעלייתו בסערה השמימה של רב האי גאון, צדיק נשגב עובד ה' מנעוריו, מגדולי מרביצי תורה ויראה בדורנו שהעמיד תלמידים לאלפים בלימוד התורה", נכתב בהודעה. "בשנים האחרונות בעת השלטונות הכבידו עולם על שלומי אמוני ישראל בגזירת הגיוס לבנים ולבנות - עמד כעמוד אש לפני מחנה היראים להדריכם בדרך זו ילכו בדעה אחת עם עדתנו החרדית ומסורת הדורות. איך נפלו גיבורים בתוך המלחמה, על במותיך חלל". ברחבי העיר נתלו כרזת הקוראות לביטול מלאכה בעת ההלוויה.

גם בארגון איחוד הצלה ממשיכים בהיערכות לקראת אבטחת מסע הלוויה. מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים מסר: "ברצוני לחדד את האזהרה מהלוויות קודמות להימנע מטיפוס על גגות ומרפסות בפרט הפעם כי בשכונת שערי חסד מדובר במרפסות וגגות בנות מספר רב של שנים שעקב עומס של בני אדם עלולות לקרוס ולגרום לאסונות ופציעות. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות מיותרים כמו שקרו למרבה הצער בהלוויות קודמות"

כזכור, בפתח שיעורו אמש, התייחס הרב יצחק יוסף לפטירתו ואמר: "איבדנו רב שהיה גאון עצום. השיעור הזה יהיה לעילוי נשמתו". עוד הוסיף: "הוא סיפר לי, כשהיה הולך לשיעורים של הרבהוא זוכר את השיעור של מרן שדיבר על ספק דאורייתא, התחיל לצטט לי את כל מה שמרן אמר בשיעור, היה פלא פלאים, ציטט את כל מה שהרב אמר בשיעור. הוא זכה, הוא הספיד את מרן הראשון, בהלוויה של מרן, הוא היה ראשון המספידים".

תגיות:פטירההרב שמואל אוירבך זצ"ללוייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה