חדשות בארץ

"דינו של המחבל - עונש מוות": על דעת המיעוט במשפט רוצח משפחת סלומון

השופט גרינבוים קבע כי יש לפסוק עונש מוות על המחבל מחלמיש, שספג ארבעה מאסרי עולם: "בני המשפחה חשים את תוצאות הטווח שעה שעה. דינו מוות". עו"ד "חוננו": "קריאת מיעוט חשובה, מחבלים לא יחיו על חשבון משלם המסים. השופט הוציא קריאת כיוון"

  • ג' אדר התשע"ח
הנרצחים: אלעד, יוסף צבי וחיה אסתרהנרצחים: אלעד, יוסף צבי וחיה אסתר
אא

"דעת המיעוט היא קריאת מיעוט חשובה. האכזריות והקיצוניות של הרצח עולה מיום ליום. חייבים להשתמש בכלים שיעצרו את הטרור הנורא. המקרה קשה, אבל לצערנו, מקרב החברים של אותו מחבל יש רבים נוספים שרוצים לעשות את אותם דברים. דרושים רק עונשים שילכו עד הסוף, שמחבלים לא יחיו על חשבון משלם המיסים, סילוק משפחות. השופט הוציא קריאת כיוון. יש להחיל זאת, שמחבל שרצח יהודי לא יצא חי מהסיפור. אין להם זכויות להישאר בחיים ולראות אור יום". כך אמר עורך הדין הארגון "חוננו", חיים בלייכר, זאת בעקבות דעת המיעוט שנשמעה במסגרת משפט רוצח משפחת סלומון, לפיה יש לפסוק על עונש מוות לרוצחים. 

כזכור, בבית המשפט הצבאי בעופר הוקרא ביום חמישי גזר דינו של עמר אל־עבד, המחבל מחלמיש, שספג עונש של ארבעה מאסרי עולם וכן פיצוי כספי בגין שלושה מעשי רצח ובניסיון רצח. תחילה סבר אב בית הדין, סא"ל מנחם ליברמן, כי "מסכת הדמים שהתגוללה לפנינו היא מן המזוויעות שפקדו את ישראל בשנים האחרונות. מילים אין די בהם כדי לתאר את הזוועה. במעשיו הנלוזים רצח הנאשם שלושה בני אדם בצורה אכזרית ומזעזעת, והנה יושב לו הנאשם במשפטו, זחוח, ללא שמץ של מבוכה בעיניו, שקוע עד תהום במימיה העכורים של אידיאולוגיה רצחנית זו". השופט ציין כי "יש עונשי מוות שנגזרו בעבר על מחבלים לא מומשו מעולם". בדעת מיעוט נשמעה קולו של השופט דב גרינבוים, שטען כי יש להחיל עונש מוות. "צפיתי לאורך המשפט בפניו של הנאשם שמילא פניו בחיוך כל העת, והגדיל לעשות כאשר בני המשפחה תיארו בשלב הראיות לעונש את הטבח שנעשה בבני המשפחה ואת תוצאות הטבח, אותם חשים בני המשפחה יום יום ושעה שעה", כתב גרינבוים. "דינו של הנאשם הינו עונש אחד בלבד, והוא מוות".

עדיין לא ברור כיצד תשפיע דעת המיעוט על פסיקות אחרות, אך כפי שאמר עו"ד בלייכר, מדובר בקריאת כיוון. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב: "שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת שהחיוך עוד מרוח על פרצופה. ליבי דואב עם משפחת סלומון".

תגיות:משפחת סלומוןעונש מוותמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה