חדשות בארץ

תקיפה בדרום: מטען חבלה הופעל. 2 חיילים נפצעו קשה

על הגדר בגבול עזה הונח דגל פלסטין, ובו מטען חבלה שהופעל לעבר כוח צה"ל בשעה שהגיעו להוריד אותו. צה"ל הגיב בירי טנק לעבר עמדת תצפית של הג'יהאד האיסלאמי

  • ב' אדר התשע"ח
צילום אילוסטרציה: פלאש 90)צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

היום בצהרים (שבת) הופעל מטען חבלה לעבר כוחות צה"ל שהוקפצו לגבול הדרומי של רצועת עזה בשל דגל פלסטין שנתלה אמש על הגדר. המטען הוסתר בתוך הדגל במטרה לפגוע בחייילים כאשר יורידו אותו.

2 חיילי צה"ל נפצעו באורח קשה, ו-2 חיילים נוספים באורח בינוני.

צה"ל הגיב בירי מטנקים לעבר עמדת תצפית הסמכה לחאן יונס השייכת לארגון האיסלאמי הג'יהאד האיסלאמי. על פי דיווח אמצעי התקשורת הפלסטיניים, התרחש פיצוץ סמוך לגבול הרצועה, אך לא נמסרו פרטים נוספים על האירוע.

על אף האירוע, תושבי היישובים בעוטף עזה לא קיבלו הנחיות מיוחדות. דוברות המועצה האזורית אשכול מסרה לאחר התקיפה כי "למעט שמיעת פיצוץ עמום ביישובים הסמוכים, אין לאירוע כל השלכה על היישובים, ואין שינוי בהנחיות לתושבים".

מדובר צה"ל נמסר כי "היום נפצעו באורח קשה שני חיילי צה"ל ושני חיילים נוספים באורחים בינוני וקל כתוצאה מהפעלת מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה . החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים".

אמנם הפעלת מטען חבלה הינה אירוע חריג באזור רצועת עזה, אולם בעבר התרחשו מקרים דומים בשנת 2015 ו-2016. המטען שהופעל היום היה באזור בו נמצאו לפני חודשים מספר 2 מנהרות טרור של החמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

התקרית שארעה היום בגבול רצועת עזה היא החמורה ביותר מאז מבצע "צוק איתן" בשנת 2014. לפני ימים מספר התרחשו עימותים ב-4 מוקדים שונים בגבול הרצועה, שם נפצעו כ-14 פלסטינים מאש צה"ל.

 

תגיות:רצועת עזהתקרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה