חדשות בארץ

לחץ מהמחאה? בעיריית אשדוד לא חילקו דוחות בשבת

שבועיים אחרי שכתב בפוסט חריף כי: "מתווה השבת דורש סבלנות, ההתראות והקנסות הם שלב הכרחי", ראש העירייה יחיאל לסרי הפסיק את מדיניות האכיפה. האם ההפגנה שנערכה אתמול במוצאי השבת, בה קראו להתפטרותו, השפיעה?

  • כ"ו שבט התשע"ח
ההפגנה באשדוד ( צילום: פלאש 90)ההפגנה באשדוד ( צילום: פלאש 90)
אא

לפני כשבועיים החליטה עיריית אשדוד לחלק דוחות לעסקים בפתוחים בשבת. האירוע, שעורר מחאה גדולה בקרב הציבור החילוני בעיר, התרחש במרכז "ביג". למרות נקיטת הצעד של ראש העירייה יחיאל לסרי, במהלך השבת האחרונה לא חולקו קנסות במתחם. בפוסט שהעלו תושבי אשדוד "מחזירים את אשדוד לאשדודים", נכתב כי "מסתבר שהלחץ של התושבים כן עובד. אחרי חודש של הפגנות ומחאות ראש העיר הבין שיש עוד תושבים באשדוד. זו השבת הראשונה מזה חודש שלא חולקו קנסות במתחם הביג פאשן והסטאר סנטר". עוד נכתב: "לא ננוח ולא נשקוט עד שיתוקן חוק העזר העירוני. לא נהיה נתונים לגחמות של אף אחד שפתאום מתחשק לו (או לא) לחלק דוחות בשבת". עד כה, כזכור, חולקו דוחות בגובה 320 שקל לעסקים הפתוחים בשבת.

אחת ההערכות היא שלסרי החליט לא לחלק את הדוחות בעקבות הפגנת המחאה שתוכננה להתקיים במוצאי שבת. כ-2,000 תושבים הפגינו אתמול מול בניין העירייה במחאה על מה שהם מכנים כ"כפיה דתית". המפגינים קראו ללסרי להתפטר וטענו כי הוא "מנסה להפוך את העיר לבית שמש". המפגינים טענו כי מספר מוקדים מרכזיים בניהם הפארק המרכזי והמסעדות בשטחן, וכמו כן משכן האמנויות, לא פתוחים בשבת ו"מבריחים את הצעירים מהעיר".

כזכור, יממה אחרי חלוקת הדוחות לעסקים בפתוחים בשבת באשדוד בניגוד לחוק, אלמונים השליכו לפנות בוקר אבנים לעבר אגף הגביה בעירייה. בעירייה העריכו אז כי חלוקת הדוחות היא זו שהובילה לוונדליזם על ידי תושבים זועמים, אך במשטרה לא אישרו את החשדות הללו. במסגרת הוונדליזם, חלונות נופצו ונזק נגרם למקום. לסרי כתב אז בפוסט כי: "הסתה מובילה לאלימות. מתווה השבת המתגבש דורש סבלנות. על כן, ההתראות והקנסות שניתנו בשבת בחלק מהעסקים (מעבר לעובדה שאכיפה זו אינה דבר חדש) הם שלב הכרחי במתווה המתגבש לאחדות באשדוד, בעיקר בשל הצורך שיעמוד בסופו של יום, במבחן בית המשפט. כולנו מחויבים לחוק". יחד עם זאת, זמן קצר אחרי הפוסט הזה, תושבי אשדוד חזרו לפתוח את העסקים בשבת ועדיין לא ברור מה יקרה בשבועות הקרובים.

תגיות:שבתדוחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה