חדשות בעולם

כמו סינית בשבילם: השאלה המכשילה במתמטיקה שעוררה סערה

תלמידי בית ספר יסודי בסין נשאלו במבחן המתמטיקה: "אם בספינה יש 26 כבשים ועוד עשר עיזים, בן כמה רב החובל שלה?". השאלה גרמה לסערה בקרב ההורים והתלמידים, משרד החינוך הגיב, והיה גם אחד שפתר אותה

  • ט"ו שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תלמידי בית הספר היסודי בננצ'ונג שבסין לא ממש הבינו את השאלה. התלמידים, בני 11, ניסו לפתור את השאלה שניתנה להם במסגרת מבחן במתמטיקה, אך הם והוריהם זעמו לאחר שלא הצליחו לפתור אותה. "אם בספינה יש 26 כבשים ועוד עשר עיזים, בן כמה רב החובל שלה?", הם נשאלו במסגרת המבחן. התלמידים ניסו לפתור את השאלה בדרכים מקוריות, אך ללא הועיל. אחד התלמידים הציע כי רב החובל חייב להיות בן 18 לפחות, מאחר ורב חובל לא יכול להיות קטין; תלמיד אחר טען כי לא ניתן לדעת מה גילו של החובל; ושלישי אמר כי גילו 36, כמספר העזים והכבשים בשאלה - אך מתברר כי התשובה לשאלה מורכבת הרבה יותר.

ברשת BBC דווח כי מאז חיבור השאלה המבחן הסיני, הורים רבים זעמו. אלה טענו כי השאלה שהרכיב המורה כלל לא הגיונית, ותהו האם הוא מסוגל לפתור את החידה בעצמו. אחד הגולשים הגיב וכתב: "אם לבית ספר יש 26 מורדים, עשרה מהם לא חושבים, בן כמה צריך להיות המנהל?"

במשרד החינוך הסיני טענו כי התשובה פשוטה: מדובר בשאלה שאמור לאתגר את התלמידים, ואין לה תשובה אחת. "מחקרים מראים שלתלמידים בבתי ספר יסודי במדינה חסרה מודעות לחשיבה ביקורתית בתחום המתמטיקה. זה מאפשר לתלמידים לחשוב מחוץ לקופסה", נאמר.
התשובה המקורית ביותר לשאלה הייתה של אחד הגולשים ברשת החברתית, שטוען שהצליח לעלות על התשובה. "המשקל הכולל של 26 כבשים ועשר עזים הוא 7,700 ק"ג בערך", הוא כתב. "לפי החוק, אם אתה משיט ספינה של מעל 5,000 ק"ג אתה חייב להחזיק ברישיון שייט לפחות חמש שנים. הגיל המינימלי לרישיון הוא 23, כך שרב החובל צריך להיות בן 28 לפחות". התשובה החכמה הזאת זכתה ללא מעט שבחים, אך האם היא מותאמת לתלמידים בני 11? לא בטוח.

תגיות:שאלהסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה