חדשות כלכלה

בעקבות חוק השקיות: ירידה של 79 אחוז בצריכת שקיות ניילון

ברבעון הראשון לכניסתו של החוק נמכרו 55 מיליון שקיות, זאת בהשוואה ל-280 מיליון שנמכרו שנה קודם לכן. הסיבה, כמובן, נעוצה במעבר לסלי קניה רב פעמיים ובתשלום עבור שקיות הניילון

  • י"ד שבט התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

חוק השקיות נכנס לתוקפו רק ברבעון הראשון של 2017, ובמשרד להגנת הסביבה כבר מדווחים על ירידה משמעותית של 79 אחוז בצריכת השקיות. לפי הנתונים, המתפרסמים בהתאם לדיווחים של רשתות השיווק, עולה כי ברבעון הראשון לכניסתו של החוק נמכרו 55 מיליון שקיות, זאת לעונת 280 מיליון שקיות ברבעון האחרון של שנת 2016. בנוסף, ברבעון השני של 2017 הייתה ירידה מ-450 מיליון שקיות (ברבעון השני של 2016) לשימוש של 95 מיליון שקיות בלבד. במשרד להגנת הסביבה מעריכים שכמות השקיות שחולקו לרשתות ירדה בכמחצית ביחס לאלו שחולקו לפני החוק. ההערכה היא שכיום מחולקת 1.4 מיליארד שקיות בשנה, לעומת 2.7 לפני החוק.

המגמה ההולכת ופוחתת בשימוש בשקיות החלה מיד עם כניסת החוק לתוקף. שבוע וחצי מאז נכנס לתוקף החוק האוסר על חלוקת שקיות בחינם, רשתות השיווק דיווחה על ירידה ניכרת בביקוש לשקיות בשיעור של 50 עד 85 אחוז. בעבר התלוננו הלקוחות על חוסר בסלים רב פעמיים, אך התופעה הזאת כבר אינה קיימת ורשתות השיווק מוכרות את הסלים הרב פעמיים בכמויות גבוהות. נוסף על כך, צרכנים טענו כי הרשתות צריכות לחלק את הסלים בחינם. בחודש הראשון לתוקפו של החוק חילקו הרשתות סלים רב פעמיים בכל קניה של יותר ממאה שקל.

בהצעת החוק שהוגשה עוד קודם לכן נכתב כי "מטרת חוק זה להביא לצמצום השימוש בשקיות נשיאה כדי להפחית את כמות הפסולת הנוצרת בעקבות השימוש בהן ואת ההשפעות הסביבתיות השליליות של פסולת זו, בין השאר באמצעות הגבלת החלוקה של שקיות נשיאה חד פעמיות בידי עוסקים בלא תמורה ובאמצעות הטלת היטל בעד מכירתן, והכול לשם הבטחת קיומה של סביבה נאותה, בהתאם לעקרון הזהירות המונעת, להגנה על המגוון הביולוגי, למניעה ולצמצום של מפגעים סביבתיים ובריאותיים, לשיפור איכות החיים והסביבה, למען הציבור ולמען הדורות הבאים".

תגיות:שקיותאיכות הסביבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה