הרבנית ימימה מזרחי

הרבנית ימימה מזרחי: כשאת בצער, צאי ותראי את הבריאה שה' צייר עבורך

בבקשה, הביטי בטבע, כי יש בו כל כך הרבה נחמה עכשיו. צאי לשוק, קחי לך תפוחים ותמרים והמתיקי איתם את הרגע, את היום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

את חייבת לשמח את עצמך החודש, וכאן מגיע כוח הראייה: צאי והביטי בטבע ובבריאה. את תקבלי כזאת שמחה. בטוח!

מי שאמר לעולמו "די", הוא יאמר לצרותינו "די", ה"פרי צדיק" מבטיח. כשאת בצער, צאי החוצה – למה? כי בורא עולם ברא-ברא-ברא-ברא את העולם ולכל אחד ואחת הוא ברא את הנוף שהם יראו במהלך חייהם והנוף הזה נגלה לעינינו בדיוק בצורה שתשמח אותנו ברגעים השפופים ביותר. במילים אחרות, את ירדת לעולם עם תכנית מפורטת של נופים שתראי. "זה יהיה לה די", ה' אמר. שדי בעולמו לכל ברייה.

צאי ותראי את הבריאה שהוא צייר במיוחד עבורך, כמו ליטוף לדרך, וזכרי: מי שאמר לעולמו "די", יאמר די גם לצרות שלך. הוא מעביר מול פניך ציורים של טבע ואומר: "נשמה, רק תסתכלי. את כמו השקדייה. כמותה, גם את פתאום תתכסי בשמלה פורחת ומרהיבה. גם את תהיי כמו השדות הפורחים האלה".

כאנשים עירוניים, שכחנו מה זה להתרגש מטבע, פרח, הר, שמים, ים. איזו ארץ יפה. איזה פירות יש בארץ הזאת, לֹא תֶחְסַר כֹּל בָּהּ. איזה שפע יש בשוק. בביקורי בשווייץ ראיתי במרכול חבילות עטופות בנייר צלופן חגיגי. התקרבתי וגיליתי שמדובר ב... תפוז. בכל חבילה כזו היה תפוז בודד תוצרת ישראל ועליו המדבקה JAFFA וכל חבילה נמכרת בסכום עתק. איזה יורגן גבוה שעמד בתור לקח מארז אחד ואני כמעט יכולה לדמיין אותו מביא את התפוז לאשתו ליום נישואיהם: "גרטכן, הבאתי לך תפוז פון איסרואל".

זו המהות של חודש שבט; וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה. איך האדמה פתאום מתחדשת. איך הלבנה מתחדשת! מבננה דקיקה, כמעט לא קיימת, היא עולה ומאירה ואתם – עֲתִידִים לְהִתְחַדֵּשׁ כְּמוֹתָהּ"! מה פירוש "כמותה"? מחדש ה"שפת אמת": כְּ-מותהּ. נכון שהלבנה נראית מתה, חסרת קיום? זה רק מצב זמני. וכמותה, גם אתם תאירו, גם אתם תתחדשו. אל תאמינו לחושך.

ויאמר רש"ר הירש, שמי שעובד בחוץ וכל צרותיו הן מבחוץ, המַּטען שלו נמצא דווקא בנופי הבית. עבור רוב הגברים, הבית הוא המַּטען, הוא הנותן להם כוח לכל אתגרי החוץ. ואילו המטען של האישה נמצא בחוץ. מה שהיא רואה בחוץ כל כך משפיע עליה. בבקשה, הביטי בטבע, כי יש בו כל כך הרבה נחמה עכשיו. צאי לשוק, קחי לך תפוחים ותמרים והמתיקי איתם את הרגע, את היום. איך ה' רוצה לשמח אותך בכל היופי שבעולם.

מתוך ספרה של הרבנית ימימה מזרחי, "איך היא צומחת", בהוצאת קורן מגיד

תגיות:הרבנית ימימה מזרחיצערצמיחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה