חדשות בעולם

פולין: שערורייה בכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ

בפולין גזר בית המשפט על 12 צעירים עונשי מאסר בגין שחיטת כבש והצטלמות לא נאותה בכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו: "כל שימוש באושוויץ להפגנה או פעולה כלשהי ראויים לעונש, כחילול בוטה של זכרם של קורבנות הנאצים במחנות ההשמדה"

  • ב' שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בפולין גזר בית המשפט על 12 צעירים עונשי מאסר בגין שחיטת כבש והצטלמות לא נאותה בכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

הצעירים, שהגיעו ממדינות שונות, ניצבו בחודש מרץ האחרון בכניסה למחנה ההשמדה על אדמת פולין, מתחת לשלט: "העבודה משחררת', שם שחטו כבש והצטלמו בצורה לא מכובדת.

לאחר ביצוע הפעולה השערורייתית נעצרו הצעירים ע"י השומרים במחנה ההשמדה הגרמני לשעבר, וכתבי אישום הוגשו נגדם בשל "חילול מקום קדוש". לטענת הצעירים, המעשה בוצע לאות מחאה נגד מלחמות ובעד שלום גלובלי.

אחד ממארגני הפעולה,היה אדם ביאליאצקי, ועליו נגזר 18 חודשי מאסר בפועל על במקום קדוש ובית המשפט אף דחה את טענתו כי מדובר "במחאה אנטי-מלחמתית".

מיקיטה ולדזקו, מי שסייע לביאליאצקי בארגון הפעולה, נידון ל-14 חודשי מאסר בפועל, ובנוסף על שניהם הוטל קנס בסך 600 דולרים כל אחד עבור שחיטת בע"ח בפומבי.

ולדזקו טען בבית המשפט כי "המטרה שלנו היתה להסב את תשומת הלב לעובדה שאנשים לא למדו דבר ממה שהתרחש באושוויץ-בירקנאו. לא לימדו אותנו כראוי שרצח זה רע, ואנשים ממשיכים להרוג אחד את השני". עוד הוסיף כי לא הייתה בכוונתם לחלל זכרם של יותר ממיליון יהודים שנרצחו במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

מראשי מוזיאון ההשמדה אושוויץ-בירקנאו נמסר כי "כל שימוש באושוויץ להפגנה או פעולה כלשהי ראויים לעונש, כחילול בוטה של זכרם של קורבנות הנאצים במחנות ההשמדה".

תגיות:פוליןאושוויץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה