חדשות בריאות

אסור לשמור בבטן: התלוננה על כאבים עזים, וכשנתגלתה הסיבה – הרופאים נדהמו

אישה כבת 40 סבלה מכאבים עצומים במשך 6 שנים. במשך הזמן הזה סברו הרופאים כי מדובר במחלת קרוהן, אולם לאחר טיפולים שלא הועילו נאלצה לעבור ניתוח, ובו התגלה המקור המפתיע לכאב

  • כ"ד טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אישה כבת 40 סבלה מכאבים עצומים במשך 6 שנים. במשך הזמן הזה סברו הרופאים כי מדובר במחלת קרוהן, אולם לאחר טיפולים שלא הועילו נאלצה לעבור ניתוח, ובו התגלה המקור המפתיע לכאב: שקית קטשופ קטנה שהתמקמה בחלל הבטן.

המקרה התפרסם בכתב העת הבריטי לרפואה בבריטניה ה-BMJ, וכך היה: לפני כ-6 שנים החלה האישה, בהיותה בת 35, לסבול מכאבי בטן עזים ומהתקפים של נפיחות בטנית, על סמך תסמינים אלו אובחנה האישה כחולת 'קרוהן', מחלת מעי דלקתית קשה.

לאחר האבחנה החלה האישה לקבל טיפולים למחלה, אולם הם לא הועילו, והתסמינים הכואבים המשיכו בשלהם. מדי פעם אף אושפזה האישה בעטיים. לבסוף החליטו הרופאים לנתח את האישה על מנת לבדוק את מצב המעי, ולברר מדוע אינה מגיבה כראוי לטיפולים, ואז הם גילו את התשובה.

בחלל הבטן של נמצאה שקית קטשופ שפצעה את דופן המעי של המטופלת. סביב הגורם הזר שנכנס לגוף, והפצע שנוצר בעקבותיו, הופיעה תגובה דלקתית נרחבת.

שקית הקטשופ כמובן הוצאה לאלתר, והתסמינים והכאבים נעלמו כמעט מייד, ולאחר 5 חודשים מזמן הניתוח לא היה להם כל זכר.

הרופאים שדיווחו על המקרה במאמרם ב-BMJ, הדגישו: "חשוב לשקול גם את האפשרות של אבחון כירורגי במטופלים עם חשד לקרוהן, במיוחד אם הם אינם מגיבים לטיפולים הסטנדרטיים". עוד הוזכר במאמר מקרה אחר של גבר שקיבל אבחנה כחולה בקרוהן עד שמהלך ניתוח נמצא כי הוא בלע קיסם.

לסיכומו של מקרה, נותרה שאלה אחת בלתי פתורה: כיד נכנסה שקית קטשופ קטנה לתוך הגוף? לעולם לא נדע את התשובה כיוון שהאישה עצמה אינה יודעת לספר. בראיון לרשת סקיי ניוז הבריטית, אמרה אותה אישה, כיום בת 41, כי אינה זוכרת כי בלעה שקית קטשופ אי פעם, ואין לה שמץ מושג איך כל זה קרה.

תגיות:קטשופכאבי בטןניתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה