חדשות בעולם

אין כניסה: ארגוני חרם לא יוכלו להיכנס לישראל

המדינה עורכת רשימה של ארגוני ה-BDS, שעל חבריהם תיאסר הכניסה למדינה החל ממרץ. שר הפנים דרעי יעביר את הרשימה לפקידי ההגירה. ארדן קרא לפעילי החרם "לחשב מסלול מחדש"

  • כ' טבת התשע"ח
גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)גלעד ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

יוזמה חדשה של המדינה להשאיר את חברי הארגונים האנטי ישראלים מחוץ לישראל. על פי הדיווח בערוץ 2, אחרי שאסרה כניסה של פעילי חרם לישראל, המדינה עורכת רשימה מסודרת של ארגונים שכניסתם תיאסר בעתיד. את הרשימה, שכוללת 20 ארגונים אנטי ישראלים, גיבשו במשרד לעניינים אסטרטגים לאחר איסוף מידע ומעקב אחרי הפעילות הגלויה של הארגונים, שפועלים באופן מובהק ועקבי כדי לעודד חרם על ישראל ומנהלים מסע "דה-לגיטמציה" נגדה. על פי הדיווח, בין השמות ברשימה נמצאים  ארגונים רשמיים של ה-BDS באיטליה, צרפת ודרום אפריקה וכן ארגוני סולידריות פלסטינית מסקנדינביה וארגון יהודי אמריקני ששמו " Jewish voice for peace" שגם פעיליו עלולים להיעצר.

עוד נודע, כי הרשימה הסופית, שתיכנס לתוקף בראשית חודש מרס, תועבר לשר הפנים אריה דרעי ומשם לפקידי ההגירה, על מנת למנוע את כניסת החברים לישראל. השר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן הוסיף כי "הרשימה הזו היא צעד נוסף במתקפה של ישראל על ארגוני החרם". עוד הוסיף, כי הוא קורא לכל הפעילים שתכננו להגיע לישראל "לחשב מסלול מחדש".

בחודש מרץ השנה אושרה בכנסת הצעת חוק לפיה אזרחים זרים, הקוראים לחרם על ישראל, לא יוכלו עוד לקבל אשרת כניסה. הצעת החוק, שעברה בקריאה שניה ושלישית, אוסרת על הנפקת אישורי כניסה או שהייה בישראל לאלו התומכים בחרם נגדה וחברים בתנועות השונות. עד אז האשרה יכלה להישלל רק בהתערבותו של שר הפנים, שלאחר מכן ניתנה לו הסמכה לבחון בקשות שנדחו לפי נוסח החוק.

תגיות:חרםישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה