חדשות כלכלה

איך קונים ביטקוין?

הביטקוין הוא מטבע וירטואלי שערכו הולך וגדל מידי יום. רוצים לקנות ביטקוין? הנה המדריך המלא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הביטקוין עלה לכותרות בתדירות גבוהה לאחרונה. אנשים רבים ממהרים לקנות ביטקוין – המטבע הווירטואלי שמרתק אנשים בכל שכבות האוכלוסייה, ואשר מעלה את ערכו במהירות. רכישת ביטקוין בישראל עדיין איננה ידידותית מאד למשתמש – אך בעזרת המדריך הזה, גם אתם תוכלו לקנות ביטקוין ולהתמקצע בתחום.

 

השלב הראשון: ארנק ביטקוין

ארנק ביטקוין הוא המקבילה של תוכנה לקבלת דואר אלקטרוני – זו פשוט תוכנה שמאפשרת לכם לנהל את הביטקוין שלכם – לקבל, להעביר וכן הלאה. ישנם סוגים שונים של ארנקי ביטקוין, לדוגמא:

ארנק מובייל – מדובר בארנק ביטקוין שמגיע כאפליקציה לטלפון הנייד שלכם. היתרונות: נוח וזמין. החסרונות: קל לפריצה – ואם הטלפון נגנב, גם הביטקוין ששמור באפליקציה ייגנב. ארנק למובייל מתאים רק לסכומי כסף קטנים, ולא לשימוש קבוע או נרחב.

ארנק לשולחן העבודה – ארנק ביטקוין ששומר עבורכם את הביטקוין על המחשב האישי שלכם. היתרונות: נוח, נגיש ושימושי. החסרונות: עדיין לא בטיחותי במיוחד. אם משתלט וירוס על המחשב שלכם, במיוחד כזה מסוג רוגלה, הביטקוין עלול להיגנב. בנוסף, אם נגרם נזק כלשהו למחשב – הביטקוין עלול להיאבד.

ארנק חומרה – זהו ארנק הביטקוין הבטיחותי ביותר לשימוש: מדובר במוצר פיזי (כמו הארד דיסק חיצוני) שעליו נשמר הביטקוין. ניתן לעשות שימוש בביטקוין רק כאשר מחברים את המכשיר אל המחשב. היתרונות: בטיחותי לשימוש. החסרונות: הארנק עצמו אינו חינמי, ויש לרכוש אותו בנפרד. בנוסף, כמו כל חפץ, הוא עלול ללכת לאיבוד, או להיגנב.

בכל סוגי הארנקים, תהליך ההתקנה כולל יצירה של קוד אבטחה ארוך וייחודי לארנק. במקרה של גניבת הארנק או נזק לתוכנה – ניתן לשחזר את הביטקוין שבתוכו באמצעות קוד האבטחה – בתנאי שהביטקוין עדיין לא הועבר לארנק אחר.

 

השלב השני: כתובת ביטקוין

לאחר ההתקנה של הארנק, מכל סוג שהוא, תקבלו כתובת ביטקוין. זוהי למעשה "תיבת הדואר" או "חשבון הבנק" שלכם, אותו תתנו לאנשים על מנת שיוכלו להעביר אליכם ביטקוין. הכתובת מורכבת משורה ארוכה של ספרות ושל אותיות באנגלית, והיא מתחילה תמיד בספרה 1 או בספרה 3.

 

השלב השלישי: קניית ביטקוין

לאחר שהושלמו השלבים המקדימים, הגיע הזמן לקנות ביטקוין בפועל. ישנן 4 דרכים בסיסיות לרכישת ביטקוין בישראל. הדרך הראשונה והזולה ביותר, היא לרכוש ביטקוין במפגש פנים אל פנים. ישנה קבוצת פייסבוק בשם "מסחר ביטקוין בישראל" בו ניתן לפרסם רצון למכור או לקנות ביטקוין. ניתן לתאם עם גולשים אחרים בקבוצה קנייה של ביטקוין ושער רלוונטי לקנייה, ולאחר מכן להיפגש עם המוכר ולבצע את ההעברה של התשלום ושל הביטקוין. שיטה זו זולה ונוחה – אך אינה בטיחותית. היא דורשת מפגש עם אנשים זרים, ואין ביטחון שניתן לסמוך עליהם. קרו לא מעט מקרים של מלכודות מסוגים שונים, או של כסף שהועבר למוכר – שמצידו, לא העביר את הביטקוין המובטח.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הדרך השנייה היא באמצעות כספומט ביטקוין, אשר ממוקם ברח' אחוזת בית 1 בתל אביב. אל הכספומט ניתן להכניס שטרות כסף, ובתמורה נשלח ביטקוין אל כתובת הארנק אותו תזינו בכספומט. הכספומט מנוהל ע"י חברת BOG (Bits Of Gold – ביטס אוף גולד), ובמסגרת ההעברה גובה החברה 5% עמלה עבור ביצוע ההעברה. בכספומט ישנה גם הגבלה של 2000 ₪ למשיכה – אם לא הצגתם תעודה מזהה.

הדרך השלישית היא באמצעות חברת BOG עצמה, אשר מתפקדת כצ'יינג' – וממירה עבורכם את השקלים לביטקוין. ניתן לשלם לחברה בהעברה בנקאית או בכרטיס אשראי – כאשר תשלום בכרטיס אשראי יהיה יקר יותר מתשלום בהעברה בנקאית.

הדרך הרביעית היא באמצעות פלטפורמת Bit2C (בי טו סי), אשר מפגישה קונים ומוכרים של ביטקוין. לפני השימוש בפלטפורמה תידרשו להזדהות. תוכלו להפקיד כסף לפלטפורמה באמצעות העברה בנקאית או שימוש בכרטיס אשראי, אלא שבניגוד לחברת BOG שהיא מוכרת יחידה מול הקונים, פלטפורמת בי טו סי מפגישה ביניכם לבין מוכרים רבים, כך שניתן למצוא עסקאות במחירים זולים יותר. עם זאת, לא תמיד ישנם מוכרים זמינים. כאשר רוכשים ביטקוין בעסקה מוצלחת באתר, מומלץ למשוך אותו מהאתר אל הארנק האישי שלכם, על מנת לשלוט בו באופן מלא.

תגיות:ביטקויןמטבעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה