חדשות בארץ

ערוץ 20 ליו"ר מועצת הכבלים: "נערכים לסגירה מיידית"

מנכ"ל ערוץ 20 ליו"ר מועצת הכבלים: "ספגנו קנסות כבדים. המתחרים קיבלו הקלות חסרות תקדים. המועצה נכנעה ללחצים של התנועה הרפורמית"

  • ב' טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מנכ"ל ערוץ 20, שכי פרנץ, הודיע ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי-שגב, כי הערוץ נערך להחזרת רישיונו ולסגירתו. "אין בכוונתנו להמשיך ולנהל מאבקים חסרי תכלית. אנו נערכים באופן מיידי להחזרת רישיון הערוץ", כתב פרנץ במכתב ששיגר למועצה. פרנץ הסביר כי בערוץ הבינו שבחוות הדעת שהעביר משרד המשפטים למועצה נכתב כי הערוץ לא יוכל לשדר חדשות "זאת למרות שהדבר מוסדר ברישיונו ואושרה בדצמבר 2016 לאחר תהליך ממושך". המכתב מגיע מספר ימים לאחר שהמועצה פסלה את זכייתו של הערוץ במכרז להפעלת ערוץ הכנסת.

"הנימוק שלא ליתן אישור לשדר חדשות הוא שהמועצה קבעה כי ערוץ המורשת הפר הפרות מהותיות את תנאי הרישיון שלו, ואף החליטה בספטמבר האחרון בצעד חסר תקדים לפעול לחילוט הערבויות שהעמיד הערוץ ולפגוע בו פגיעה בלתי סבירה", ממשיך פרנץ לכתוב. "זאת, בניגוד למדיניות הרגולטור, אשר לדוגמא, נחלץ לעזרתו של ערוץ 10 כשזה נקלע לקשיים, ומצא לנכון למחוק לו חובות אדירים ולאפשר את המשך שידוריו. בכך מגיע לשיא חדש התהליך המתמשך של הצרת צעדי הערוץ, שתחילתו מיד עם זכייתו במכרז, בשינויים המהותיים שנעשו ברישיון הערוץ באופן חד צדדי: בנספח ג' לרישיון הוספו לאחר המכרז המלים אך ורק שידורי מורשת וצומצמה מאוד ההגדרה של "מורשת" לעומת ההגדרה אשר הייתה בטיוטת הרישיון שנכללה במכרז".

פרנץ הוסיף כי המועצה נכנעה לתכתיבים של התנועה הרפורמית ובכך הטילה על הערוץ קנסות כבדים. "עקב שינויים דרסטיים אלה, שהפכו את שידורי הערוץ לבלתי אפשריים, קבעה המועצה שוב ושוב כי הערוץ מפר את רישיונו והטילה עליו קנסות במאות אלפי שקלים", המשיך. "בקשתו של הערוץ לתקן את הטעות שנעשתה ברישיונו נענתה חלקית, בהחלטתה של המועצה לאפשר לו לשדר 25 אחוז שידורים שאינם מורשת, אך גם החלטה זו נתקפה בבג"צ ע"י מתחריו של הערוץ – בדיוק אותם מתחרים אשר קיבלו הקלות חסרות תקדים מהרגולטור. אגף הפיקוח של המועצה נטל לעצמו את הסמכות לקבוע מהי מורשת ישראל ולהגדירה בפרשנות מצומצמת ודווקנית, סיווג את תכניות הערוץ כמפרות את רישיונו, ובעקבות זאת הוטלו עליו קנסות כבדים נוספים. בנוסף, כאמור לעיל, מדיניות זו היא אשר שוללת כעת מהערוץ את האישור לשדר חדשות. בנוסף לכל אלה, החליטה המועצה להיכנע ללחצים של התנועה הרפורמית ולקנוס את הערוץ על כי לא שילב כראוי, לשיטתה, תכנים רפורמיים בלוח שידוריו. התנהלותה של המועצה והמטה שלה, משקפת מדיניות עקבית להצר את צעדיו של הערוץ, ולדחוק אותו לגטו בלתי אפשרי של שידורי נישה חסרי היתכנות כלכלית וחסרי עניין לציבור".

תגיות:תקשורתטלוויזיהערוץ 20

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה