חדשות בארץ

הר הבית בידינו: סגן נשיא ארצות הברית ינאם השבוע בכנסת

אחרי שבכירים בממשל האמריקאי טענו כי "טראמפ לא יכול לדמיין שהכותל המערבי אינו חלק מישראל", מגיע מייקל פנס לכנסת וינאם באיחור של שלושה ימים. הפלסטינים מחרימים את הביקור

  • כ"ט כסלו התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

עכשיו זה רשמי: סגן נשיא ארצות הברית מייקל פנס יגיע ביום חמישי, בליווי רעייתו קארן פנס, לנאום במשכן הכנסת. פנס ורעייתו מגיעים כאורחיהם של יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין. הביקור שתוכנן תחילה ליום שני נדחה ליום חמישי הקרוב. יחד עם סגן הנשיא תגיע לכנסת משלחת של עשרות אורחים, מארה"ב ומהבית הלבן.

כזכור, מוקדם יותר השבוע טענו בכירים בממשל האמריקני כי "טראמפ לא יכול לדמיין שהכותל המערבי אינו חלק מישראל. אנחנו לא יכולים לדמיין כל מצב שבו הכותל המערבי לא יהיה חלק מישראל".

אותם בכירים טענו כי הביקור של סגן הנשיא בישראל הוא פרטי ואינו רשמי.

פנס, סגן נשיא ארה"ב, הוא גם נשיא הסנאט האמריקני. הוא יגיע בשעות הצהריים כדי להניח זר בגלעד לזכר הנופלים, יחתום בספר האורחים בטרקלין שאגאל ומאוחר יותר ינאם במליאה בישיבה מיוחדת של הכנסת. בינתיים, בכנסת נשלמות ההכנות לאירוח המשלחת הגדולה המונה אנשי סגל ועיתונאים. סידורי האבטחה יהיו קפדניים ביותר ובכנסת הוכנה "פקודת מבצע" לנושא בתיאום עם כול הגורמים הרשמיים. בערוץ הכנסת יעבירו את נאומו בשידור ישיר. בכנסת ציינו כי קיום הישיבה ביום חמישי מחייב כינוס של ועדת הכנסת ואישורה.

בישיבה אמורים לנאום גם יו"ר  הכנסת יולי אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג. השלושה ינאמו בעברית, ונאומו של סגן הנשיא יהיה באנגלית. האירוע יהיה במעמד נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושרים. הסיור יכלול שיחות עם מנהיגים מצריים וישראלים, אך הפלסטינים מחרימים את ביקורו בעקבות הכרזת טראמפ.

תגיות:מייקל פנסנאוםהר הבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה