חדשות יהדות

בקשת הרבנות: יש להכיר ב’יורה יורה’ בלימודי משפטים

הרבנים הראשיים לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, פנו במכתב למשרד המשפטים, בקריאה להכיר בערך תעודת "יורה יורה" של הרבנות הראשית למשפטנים: "בלימוד ההלכה שהיא למעשה שיטת המשפט היהודית, מסגל הלומד לעצמו דרך חשיבה משפטית, שעשויה לתרום לו רבות גם בעבודתו בשירות המשפטי-הציבורי"

  • כ"ה כסלו התשע"ח
הרבנים הראשיים (צילום: פלאש 90)הרבנים הראשיים (צילום: פלאש 90)
אא

הרבנים הראשיים לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, פנו למנכלי"ת משרד המשפטים, אמי פלמור, בקריאה שיש להכיר במגזר הציבורי בערך תעודת "יורה יורה" של הרבנות הראשית למשפטנים.

כך כתבו הרבנים במכתב:

"בימים אלו מתנהל דין ודברים בין הגורמים הממשלתיים הנוגעים בדבר, באשר לסוגיית ההכרה בלימודי הסמכה לרבנות לצורך מתן גמולי השתלמות למשפטנים בשירות המדינה".

"אנו רואים חשיבות רבה בהכרה בתעודת 'יורה יורה' מטעם הרבנות הראשית לישראל, המהווה תעודת סמיכה לרבנות, לצורך אישור גמולי השתלמות למשפטנים. הכרה שכזו תעלה על נס את הערך שרואה מדינתנו כמדינה יהודית ברכישת השכלה תורנית רחבה למשפטנים במגזר הציבורי, ובתרומתו של לימוד התורה לדמותו של המשפטן ולאיכות עבודתו".

"יש לדעת כי מבחני הסמכה לרבנות דורשים לימוד היקף נרחב של חומר תורני על פני תקופה של מספר שנים, ומחייבים התנסות בארגון חומר לימודי בצורה שיטתית ומסודרת, יכולת אבחנה בין עיקר וטפל, פיתוח הזיכרון, יכולת ניתוח של סוגיות מורכבות ועוד. הסמכה לרבנות עשויה, אפוא, להקנות למשפטן כלים משמעותיים שבהכרח דרושים לו לצורך ביצוע עבודתו".

הרב יצחק יוסףהרב יצחק יוסף

"זאת ועוד, בלימוד ההלכה שהיא למעשה שיטת המשפט היהודית, מסגל הלומד לעצמו דרך חשיבה משפטית, שעשויה לתרום לו רבות גם בעבודתו בשירות המשפטי-הציבורי. יש לזכור, כי תנאי למי שמבקש לגשת לבחינה לקראת הסמכה לרבנות, הוא, בין היתר, לימודים במוסד תורני גבוה במשך 5 שנים לאחר גיל 18, ואישור מראש הישיבה או ה'כולל' על כך שהמועמד למד את הנושא כנדרש וראוי להיבחן".

"התכלית שעומדת ביסוד תנאי זה הינה שהמועמד ירכוש יכולת ניתוח של סוגיות תלמודיות והיכרות עם דרכי המשא ומתן התלמודי בטרם ניגש ללימוד הלכה. במוסדות הלימוד הישיבתיים בכללותם, מקובל להתמקד בסדרה של מסכתות תלמודיות, הדנות בסוגיות משפטיות-תורניות שבין אדם לחברו, אשר בינן לבין תחומים שונים בעולם המשפט האזרחי הנוהג כיום, להבדיל, יש מכנה משותף רחב, כך שגם בהיבט זה עשויים הלימודים התורניים להביא תרומה של ממש לעבודת המשפטן".

הרבנים סיכמו את המכתב: "לאור האמור, אנו מבקשים לחזק ידייך בקידום המהלך החשוב של הכרה בלימודי רבנות לצורך מתן גמולי השתלמות למשפטנים בשירות המדינה".

 

תגיות:הרב יצחק יוסףהרב הראשי לישראללימוד משפטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה