חדשות כלכלה

צעד מבורך: בוטל המכס על משקפיים, עדשות מגע ומוצרי תינוקות

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום (רביעי) על צו המבטל את תשלום המכס על מספר מוצרי תינוקות, כמו כן על משקפיים ועדשות מגע. תוקף הצו - עד סוף שנה הבאה. השר כחלון: "אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה לבטל מכסים"

  • י"ט כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום (רביעי) ביטל שר האוצר משה כחלון את תשלום המכס על מספר מוצרי תינוקות נבחרים. בנוסף, חתם השר חתם על צו שמבטל מס תשלום על משקפי ראיה ועדשות מגע. מדובר בעלות של 48.8 מיליון שקלים בשנה.

הצו יחול על מוצרי התינוקות הבאים: מנשאים, מושבים לתינוקות, כסאות אוכל, נדנדות, הליכונים, מוצצים ובקבוקים. בנוסף, יבוטל המס גם על עדשות מזכוכית, מסגרות ומקבעים למשקפיים מפלסטיק ומחומרים אחרים וכן חלקים למשקפיים.

ביטול המכס יכנס לתוקף החל משעת הפרסום עד תום שנה הבאה. מהלך זה הינו הוראת שעה בלבד שתתבצע עד סוף שנה הבאה, אז תיבדק מידת היעילות בצעד ביטול המכס על המוצרים, ותיבחן מידת השפעתם על המחירים לצרכן.

לאחר החתימה, אמר שר האוצר, משה כחלון: "תכנית 'נטו תינוקות' מצטרפת לשורת הקלות על הורים לילדים – תכנית חסכון לכל ילד, סבסוד צהרונים, תוספת של נקודות זיכוי להורים עובד. הסיוע לצעירים מתחיל בתכנית 'מחיר למשתכן' ומסתיים במוצץ לתינוק. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה לבטל מכסים, לפתוח את השוק לתחרות, להוריד את יוקר המחיה ולהקל על זוגות צעירים".  

תגיות:כלכלהמכסמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה