חדשות כלכלה

שימו לב: אלפי שטרות מזויפים מסתובבים ברחבי הארץ

אלפי שטרות מזויפים של השטר החדש בסך 100 שקלים הופצו ברחבי הארץ. על פי ההערכה, השטרות יגיעו תוך מספר ימים לצפון הארץ. מי עומד מאחורי הזיופים, וכיצד נבדיל בין השטר המקורי למזויף?

  • י"ח כסלו התשע"ח
השטרות החדשים (צילום: פלאש 90)השטרות החדשים (צילום: פלאש 90)
אא

לאחרונה דווח על זייפני שטרות אשר הפיצו בשטחי הרשות הפלסטינית וברחבי הארץ אלפי עותקים מזוייפים של השטר החדש בערך 100 שקל. השטרות הופצו באזור אילת, באר שבע, אשקלון, אשדוד רמלה ולוד. ההערכות הן כי השטרות המזוייפים יעשו את דרכם תוך מספר ימים לצפון הארץ.

חשש המשטרה הוא כי את השטרות המזויפים הדפיסו בבתי דפוס בדרום הר חברון, באשדוד ובבאר שבע, כאשר ההפצה התבצעה באמצעות תשלום לבתי עסק קטנים ולבעלי מוניות.

דני, תושב באר שבע מספר: "עשיתי קניות בשוק. שילמתי ב-200 שקל החדש וקיבלתי 100 שקל בשטר חדש. לא חשבתי שזה מזויף. למי יש זמן לבדוק בלחץ של יום שישי. כשבאתי לקנות במאפיה אמר לי אחד העובדים שהשטר מזויף. הייתי בהלם". חוץ מדני ישנם מקרים נוספים שבהם ניסו לקוחות לשלם בשטר מזוייף בכמה בתי עסק בעיר.

"תמיד בימים הראשונים של החלפת השטרות אנחנו בכוננות ספיגה", סיפר עובד באחת המאפיות בעיר, " בודקים כל שטר בעיקר של 100 שקל שהכי הרבה מזייפים. יש לנו עט מיוחד שבודק וגם הוראות של בנק ישראל כיצד נראים שטרות מזויפים. אני מאמין שבקרוב תהיה מגיפה של זיופים. אם לא נהיה ערניים נספוג הפסד של אלפי שקלים בחודש".

גם באילת התקבלו דיווחים של נהגי מוניות על כך שנוסעים מסרו לידיהם שטר מזויף של 1100 שקל. כך סיפר אחד הנהגים: "לקחתי נוסע ממרכז העיר לכיוון מסוף טאבה. הלקוח מסר לי שטר של 100 שקל. לא חשדתי בכלום, כשבאתי לקנות פיתה בשווארמה באחת המסעדות הבעלים אמר לי שזה מזויף".

כיצד נבחין בין שטר אמיתי למזויף? ובכן, השטרות המזויפים יותר קטנים מהשטרות שהודפסו על ידי בנק ישראל, איכות הנייר מזכירה איכות נייר של מכונת צילום, ובנוסף, שמותה של לאה גולדברג אינה משתקפת באור.

מאחורי הזיופים עומדים עבריינים בשטחי הרשות הפלסטינית, שיש בבעלותם בתי דפוס משוכללים, והם מתמחים בזיוף שטרות ותעודות זהות ישראליים.

תגיות:כלכלהזיוףשטרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה