ונשמרתם

נוהגים בחורף? קבלו 3 טיפים מצילי חיים

תאונות דרכים רבות נרשמות בחורף הישראלי, כאשר הכבישים רטובים, מחליקים ובוציים. כיצד ניתן לעבור בבטחה את החורף בכבישי ישראל?

  • ח' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבישים חלקים ורטובים מהווים סכנה משמעותית לנהגים. כאשר הכביש אף מכוסה בבוץ ושדה הראייה של הנהג ערפילי – מדובר בסכנה משמעותית לחיי הנהג, הנוסעים, רוכבי הכביש והולכי הרגל.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו מעל 15 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 214 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-1,000 נפצעו באורח קשה.

עוד מציינים בעמותה, כי מדי שנה נהרגים 24 בני אדם בממוצע בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, ולמעלה מ- 1,500 בני אדם נפצעים מדי שנה בתאונות דרכים שמתרחשות בכבישים רטובים או בוציים.

אמצעי זהירות הנדרשים מנהגים:

1. שימת לב וערנות גבוהה לסכנת החלקה בתנאי הדרך המשתנים.

2. הורדת מהירות הנסיעה והתאמתה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.

3. לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר באופן משמעותי ובהילוך נמוך, כיוון שמתחת לשלולית עלול להיות בור עמוק ובלתי צפוי.

אמצעי זהירות הנדרשים מהמדינה ומהרשויות המקומיות:

1. שימוש באספלט מחורץ, המאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה. אספלט מחורץ, ששימושו רווח בהולנד, גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.

2. ביצוע תיקונים בתשתיות הכבישים, בהם קיימת היתכנות לסכנת החלקה. יש לפתוח תעלות ניקוז ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם להחלקה; ולנקות את הכבישים מלכלוך שעלול להיהפך מסוכן עם בוא הרטיבות.

תגיות:חורףנהיגהגשם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה