ונשמרתם

מהיום: הקפידו להדליק את אורות הרכב בכל שעות היממה

הדלקת האורות מסייעת לבטיחות הנוסעים ברכב, לרכבים הנוסעים סביבו ולהולכי הרגל החוצים את הכביש. מדובר בתועלת בטיחותית גדולה

  • י"ב חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החל מהיום (1.11) חלה חובת הדלקת אורות בכל שעות היממה בכל כלי הרכב הנוסעים בכבישים הבין עירוניים. הקנס על אי ציות לתקנה המחייבת נסיעה עם אורות הוא שתי נקודות חובה ברישיון הנהיגה וקנס של 100 שקלים.

לפי תקנות משרד התחבורה, אוטובוסים, מוניות משאיות, ורכבי משא כבד נדרשים להדליק אורות גם בדרכים עירוניות. לגבי אופנועים, התקנה מחייבת לנסוע באורות דולקים בכל סוגי הכבישים, לא רק בינעירוניים, במשך כל חודשי השנה.

על פי נתוני עבר של משרד התחבורה, נהגי ישראל מצייתים לחובת הדלקת האורות באופן גורף, כאשר אחוז המצייתים עומד על כ-95% מהנהגים.

הדלקת נורות הרכב הינה בעלת תועלת בטיחותית גדולה ביותר, עד כדי שיצרניות הרכב מציידות את הרכבים החדשים במנגנון שידליק את הנורות מיד בתחילת הנסיעה.

הדלקת האורות מסייעת לבטיחות הנוסעים ברכב, לרכבים הנוסעים סביבו ולהולכי הרגל החוצים את הכביש. חשוב להבין כי גם ביום בהיר עם תנאי ראות טובים, אורות דולקים משפרים את נראות כלי הרכב, מלפנים ומאחור, שכן הם מסייעים בין היתר לאמוד טוב יותר את קצב ההתקדמות של כלי הרכב.

למרות שעל פי החוק החובה להדליק אורות תקפה בחודשי החורף בלבד, מומחי בטיחות ממליצים פה אחד לנהוג עם אורות דולקים במהלך כל השנה, בכל כלי רכב וכביש. 

תגיות:ונשמרתםנהגיםרכב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה