חדשות בעולם

שלושה כתבי אישום ראשונים בפרשת קשרי קמפיין טראמפ ורוסיה

מנהל הקמפיין לשעבר, פול מנאפורט, נשלח למעצר בית. יועץ בקמפיין טראמפ, ג'ורג' פאפאדופולוס, חתם על עסקת טיעון

  • י"א חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חרושת השמועות לגבי כתבי האישום הראשונים שיוגשו בפרשת שיתוף הפעולה בין ממשלת רוסיה וקמפיין הבחירות של הנשיא טראמפ, הגיעה אתמול לסיומה עם פרסום שתי הודעות שונות ממשרדו של הפרקליט המיוחד רוברט מולר. ההודעה הראשונה הכריזה על מעצרו של מנהל הקמפיין לשעבר, פול מנאפרוט, ושל שותף עסקי שלו בשם ריק גייטס. שניהם חשודים בהלבנת הון ובכך שתפקדו כסוכנים בלתי-רשומים עבור ממשלות זרות. מנאפורט וגייטס כופרים בכל האשמות ונשלחו אתמול למעצר בית עד תום ההליכים.

במקביל פורסם כי יועץ יחסי החוץ של קמפיין טראמפ, ג'ורג' פאפאדופולוס, הודה ששיקר בחקירותיו עם סוכני ה-FBI  לגבי קשרים עם פקידי ממשל רוסיים, והגיע לעסקת טיעון עם התובע המיוחד.

נכון לעכשיו, כתב האישום של מנאפורט וגייטס לא נוגע בפעילותם במסגרת הקמפיין ולא מעלה טענות ברורות לגבי בכירים בקמפיין. לעומת זאת, עסקת הטיעון של פאפאדופולוס נראית בעייתית יותר עבור טראמפ ואנשיו. ההנחה הרווחת היא שפאפאדופולוס הסכים לספר את כל הידוע לו תמורת הקלה בעונש, ואף לעזור בהפללת אחרים. עדות אחת לכך היא העובדה שהתאריך על כתב האישום נגדו הוא מתחילת החודש, אבל קיומו של כתב האישום פורסם רק אתמול. מומחים ל-FBI אומרים כי אין ספק שבטווח הזמן בין חתימת עסקת הטיעון ופרסומה, פאפאדופולוס צויד בציוד הקלטה מודיעני ונשלח לשוחח עם חשודים פוטנציאליים בתקווה שיכשיל אותם בלשונם.

אתמול התנער הבית הלבן מכל קשר לכתבי האישום. הנשיא טראמפ כתב בטוויטר כי: "מצטער, האשמות מדברות על דברים שקרו לפני שנים, לפני שפול מנאפורט היה חלק מקמפיין טראמפ". מזכירת העיתונות של הבית הלבן, שרה סאנדרס, פטרה את פאפאדופולוס כ'מתנדב במועצה המייעצת'.

רמז לעתיד החקירה אפשר למצוא באופן בו כתב האישום של פאפאדופולוס מפרט שהוא נהג להתרברב שוב ושוב בקשריו עם הרוסים ולהציע לבכירים בקמפיין ליצור קשר עם גורמים רוסים המסוגלים לספק חומר מרשיע על הילרי קלינטון. לפיכך, ההערכה הרווחת בארה"ב היא שכתבי האישום של אתמול הם רק ההתחלה, ולתובע המיוחד מולר יש עוד קלפים רבים בשרוולו.

תגיות:דונאלד טראמפכתב אישוםרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה