עובדות שלא ידעתם

מה אסור לכם לעשות בשבדיה אחרי עשר בלילה? שבע עובדות מפתיעות

וגם: מיהן החיות שביקרו בחלל, מה מקור המילה רובוט, ואיך שורדים הפינגווינים הקיסריים את החורף המקפיא באנטרקטיקה? שבע עובדות מפתיעות שאולי לא ידעתם

  • כ"ו תשרי התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש... הנוסעים הראשונים לחלל ששבו לכדור הארץ בחיים הם בעלי חיים? המדובר בשני כלבים, ארנב אפור, 42 עכברים, שני עכברושים ולהקת זבובי-פירות, שאיישו כולם את החללית הסובייטית ספוטניק 5.

2. האם ידעתם ש... בדירוג עשר המדינות המסוכנות ביותר של 2017 מופיעה גם מדינה אירופאית אחת? המדובר באוקראינה, שתופסת את המקום העשירי ברשימה. (המקום הראשון שמור לסוריה ומלחמת האזרחים המתמשכת שלה).

3. האם ידעתם ש... הציפור הפיקחית ביותר בעולם היא התוכי האפור האפריקאי? התוכי הזה לומד מגיל צעיר לחקות קולות שונים כדי לבלבל את הטורפים האורבים לו. מחקרים גילו כי הוא מסוגל לא רק ללמוד לדבר אלא גם להבין מילים רבות בשפת בני אדם. התוכים האפורים שרכשים את אוצר המילים הרחב ביותר הם אלה שגדלים אצל בעלים אחד המטפל בהם ומראה להם חיבה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. האם ידעתם ש... המילה 'רובוט' מקורה בשפה הצ'כית? המילה הזו נהגתה על ידי הסופר הצ'כי קארל צ'אפק שיצר אותה על בסיס המילה 'רובוטה' בצ'כית שפירושה 'עבודת פרך'. צ'אפק כתב מחזה שבו כיכבו אותם 'רובוטים'.

5. האם ידעתם ש... במדינת ניו ג'רזי בארה"ב קיים חוק שאוסר ללבוש שכפ"ץ בזמן ביצוע רצח? רצח, כמובן, הוא פשע בפני עצמו, אבל המחוקקים הרגישו צורך, משום מה, להעביר חוק שהופך את רצח-בזמן-לבישת-שכפ"ץ לעוון חמור עוד יותר.

6. האם ידעתם ש... בשבדיה החוק אוסר להוריד את המים בשירותים אחרי עשר בלילה אם אתם מתגוררים בדירה בתוך בניין? רק למי שמתגורר בבית פרטי שמורה הזכות להוריד את המים בשירותים בכל שעה שמתחשק לו.

7. האם ידעתם ש... פינגווינים קיסריים הם היצור היחיד שמעביר את החורף באנטרקטיקה ביבשה? הזכרים שומרים על הביצים מפני קיפאון בעוד הנקבות מעבירות את רוב זמנן בחיפוש אחרי אוכל בים. הפינגווינים הללו שורדים את הקור העז בזכות צפיפות הנוצות שלהם, הגבוהה ביותר בעולם העופות: מאה נוצות לכל אינץ' מרובע.

תגיות:עובדות שלא ידעתםשבדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה