פעילות הידברות

הרב שמעון ביטון, מחלקת שלום בית, מסכם שנה: מי צריך את מדרגות הרבנות?

צלצול טלפון. מה אומר לכם צלצול טלפון? עוד שיחה... כאן, במחלקת 'שלום בית', צלצול כזה, מקפיץ את כולם. זה יכול להיות עוד בית בדרך לפירוק, משפחה שכל חייה הולכים להיהרס לנצח. אם לא ארים את השפופרת, יכול להיות שוויתרתי על הצ'אנס האחרון שמישהו נתן לעצמו

אא

המכתב הטרי שמונח על השולחן שלי, אומר הכל. אני זוכר את השיחה הראשונה איתם. הם היו זוג עם שלושה ילדים מתוקים, רגל וחצי על מדרגות הרבנות. הם החליטו שזהו זה, אין מה לעשות יותר. הנישואין נגמרו. הילדים? שייקרעו בין אבא לאמא. הם החליטו, כמוצא אחרון, לפנות אלינו. מה כבר יקרה? בסיום השיחה הם כבר עלו על הרכב בדרך לייעוץ וטיפול זוגי. עכשיו הם כותבים: "שלום הרב, מאז שיחתנו יש הרבה חדש... בעלי כבר סיים טיפול שלישי  אצל היועץ, והוא מרוצה. בנוסף, אנחנו מקפידים לצאת כל שבוע. היחסים בינינו השתפרו להפליא. "אני מקפידה על כל הכללים שאישה אמורה להקפיד והוא רואה ומאוד מעריך, היחס שלו השתנה פלאים. הוא סבלני יותר ואומר לי כמה כיף לו איתי. "תודה לה' שהנחה אותי להגיע אליכם כמוצא אחרון ובאמת אפשר לומר שהיינו על סף שברון..." תביטו על המילים הללו. יש לכם מושג כמה זה מרגש? עוד בית שבמקום הרס, התמלא באהבה. 


שמונים שיחות כאלה נכנסות מדי יום לצוות המחלקה. אלפים בשנה. רק בשנה האחרונה 4,000 זוגות הלכו לייעוץ דרכנו, ועוד 3,000 שקיבלו הכוונה. כשאנחנו יודעים שעשינו בשביל כל זוג את המירב - המספרים הללו עושים אושר.


אחת הבעיות הגדולות של השנים האחרונות, אצל כולנו, היא חוסר הכוונה בענייני שלום בית.פעמים כה רבות, חיים שלמים נהרסים, רק בגלל חוסר ידע וגישה נכונה. אומרים ש"אין זוג לא מוצלח, יש זוג לא מודרך". זו לא קלישאה. לכל בעיה יש פתרון אם יודעים לאבחן אותה כראוי. כדי שהנישואין יהיו מאושרים צריך לעשות אותם כאלה. הרב זמיר כהן, ראה כי מלבד הקושי הגדול עמו מתמודדים זוגות במשבר, הרי שגם אם יבקשו לפתור זאת, עליהם לכתת רגליים, לעתים למרחקים, בשביל להגיע ליועץ טוב. לצורך כך, לצד גיוס יועצים בכירים מכל הארץ, הכשירה מחלקת 'סדנאות בית הידברות' בהכוונתו של הרב שמחה כהן, יועצים שיהיו זמינים בכל מקום, ובכך תיווצר מעטפת ארצית שתיתן מענה לכל אחד ואחת. 


כך אנו יכולים להפגיש בין הפונים לבין היועצים האיכותיים והטובים ביותר, לצד יצירת מוטיבציה אצל הזוג לטפל על ידי שיקוף הקושי האמיתי בזוגיות, שפעמים רבות נוצר מהקושי של האדם עם עצמו. ברגע שהוא מבין את הבעיה, חצי דרך כבר מאחוריו. 


במקביל, עמל צוות 'בית הידברות', על קיומם של קורסים וסדנאות בתחומים נוספים כמו הדרכת חתנים וכלות, 'קורס הכשרת מרצים', או למשל 'הנחיית הורים' עם הרב זמיר כהן והמחנך הרב חיים ולדר. סדנאות לטיפול רגשי על פי היהדות עם הרב פנגר, ועוד מגוון נושאים מרתקים להשתלמות. אז תזכרו, אנחנו כאן, בשביל כל מי שמעוניין להעצים את הזוגיות, כל מי שמבקש לפתור כל בעיה. זה יכול להיות התמכרות של אחד מבני הזוג לכל דבר שהוא, אלו יכולים להיות פערים דתיים, פגיעה כלשהי בעבר. הכל משליך על חיי הנישואין. 


שנגיע למצב שכל אחד ואחת שנמצאים בכל סוג של קושי בחיי הנישואין ידעו: יש כתובת אחת שמסוגלת להתמודד עם הכל. כל זוג יקבל את הליווי לאורך כל הדרך. 
הגיע הזמן שאחוז הגירושין יירד, שתהיה אהבה בעולם!

 

רוצים לתרום לזיכוי הרבים הגדול בעולם, לקרב יהודים נוספים, ואולי גם לזכות בספר תורה משלכם? הקליקו כאן.

תגיות:פעילות הידברותיוצאים לאור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה