פעילות הידברות

ניר גרמי, סמנכ"ל הידברות, מסכם תשע"ז: חילוצים נועזים, בריתות מרגשות

הטלפון רוטט ב-2:40 בלילה. שמה של קלינה, ממחלקות אמ"א ושבויות, מופיע על הצג. "ניר!", היא נושפת וגועשת, "צוות החילוץ שלנו הצליח למצוא את אורטל! הם בדרך אליה

  • ה' תשרי התשע"ח
אא

השעה 2:40 בלילה. אני עומד לסיים עוד יום עבודה מתיש, ולהצניח את ראשי היגע על הכרית החמה, אבל אז הטלפון רוטט. שמה של קלינה, ממחלקות אמ"א ושבויות, מופיע על הצג. "ניר!", היא נושפת וגועשת, "צוות החילוץ שלנו הצליח למצוא את אורטל! הם בדרך אליה, בעלה הערבי כנראה נשאר לישון אצל חבר. היא ניצלה את ההזדמנות, ארזה תיק קטן וברחה עם שני הילדים שלה. כרגע הם מסתתרים בכביש הראשי של הכפר, עד שהיחידה תגיע לחלץ אותם. האנשים שלנו שם בעוד 10 דקות". נדרכתי. מדובר בסיפור מזעזע, שבעזרת השם וישועתו אולי יתחיל להיפתר הלילה."אני צריכה שתקרא תהילים, להצלחת החילוץ. והרבה תהילים".


אם הייתם שואלים אותי לפני 10 שנים על היקף תופעת ההתבוללות בטח הייתי אומר שמדובר בתופעה שולית, בעיקר של בנות ממשפחות הרוסות. אבל מיום ליום אני נדהם מההיקפים, מהעוצמות, מהבנות שמגיעות מבתים טובים ועדיין ופלות בכך, סיפורים מזעזעים עברו אצלי במשרד. מהסוג שאני מעדיף שלא לספר, מרוב שהם נראים הזויים ובדויים. המציאות, במיוחד כאן, עולה על כל דמיון.כאן בהידברות אנחנו נלחמים על כל נשמה יהודייה, רק בשנה האחרונה מאות נשים קיבלו עזרה מהמחלקה. מדובר בצוות שלם של יהודים שרואים בכך שליחות חיים, כולל אנשי מקצוע - משפטנים, מאבטחים, עובדות סוציאליות, אנשי דירות מסתור.הצוות כולל צוות גרילה שפועל ברשתות החברתיות, ומקבל משם אינספור דיווחים, בקשות לעזרה ומידע יקר מפז. מצד אחד אנו מוצאים המון סיפוק בפעילות המאתגרת. אין כמו לראות כיצד נשים וילדים שחיו בתנאים איומים, זכו לחיים חדשים; עוד תינוקות נכנסו בבריתו של אברהם אבינו, נערות שזכו מחדש בחירותן הגשמית והרוחנית. מצד שני, הזמן קצר והמלאכה לא רק מרובה, אלא גם מתרבה.


אתגרים דומים קיימים גם במחלקת אמ"א - אמא מצילה אותי. כאשר מגיעה אלינו אישה שנמצאת בוודאות בדרך לוותר על תינוקה העומד להיוולד, כל אחת וסיבותיה (הצעות של צוות רפואי, בני משפחה, בן הזוג, החברה שמסביב) – המפגש עם היד התומכת של צוות המחלקה עשוי להיות גורלי. היא שמעה עלינו מחברה, אולי קראה על הפעילות בעלון הידברות, או באופן פרדוקסלי – נתקלה בפעילות ההסברה של הידברות ברחבי הרשתות החברתיות. 


לראשונה, היא נתקלת בהסברים מנומקים, במידע הרפואי החשוב שגורמים רבים מסתירים ממנה, וכמובן בשבילי האמונה ודרך התורה. בהתאם לצרכים, מקבלות אותן נשים ליווי מקצועי לצד סיועכלכלי, משפטי, עזרה בדיור, ייעוץ רפואי מקצועי, ועד ציוד ומוצרים לרך הנולד.


 שוב ושוב ראינו גם השנה, כיצד עוד לא קיימת האמא שהתחרטה על הנולד. אנחנו כאן על מנת להציל חיים, למנוע טעויות קריטיות מיותרות, ולעמוד שם לצדם על מנת שהילדים יגדלו בצורה הטובה ביותר. כבר 1,800 תינוקות, ברוך ד', קיימים בעולם בזכותכם, כל מי שתמך באמ"א. הם לא רק הילדים של הוריהם. הם גם הילדים שלכם.

 

רוצים לתרום לזיכוי הרבים הגדול בעולם, לקרב יהודים נוספים, ואולי גם לזכות בספר תורה משלכם? הקליקו כאן.

תגיות:פעילות הידברותיוצאים לאור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה