חדשות בעולם

ארגוני זכויות אדם דואגים: אין תיעוד למלחמה

מדיניות חדשה של יוטיוב הובילה למחיקה של מאות אלפי סרטונים אשר מתעדים את הזוועות המתרחשות בסוריה, והארגונים דואגים ממחסור בראיות בעתיד

(צילום מסך)(צילום מסך)
אא

ארגוני זכויות אדם מודאגים: מדיניות חדשה של יוטיוב הובילה לכך שמאות אלפי סרטונים אשר מתעדים את המלחמה המתחוללת בסוריה – נמחקים מן הרשת. הארגונים חוששים כי בעתיד יהיה קשה למצוא ראיות לפשעי המתבצעים כיום בסוריה.

המלחמה ניטשת בסוריה כבר כ-6 שנים, ונכון להיום כבר גבתה 400,000 חללים, מאות אלפי פצועים ועוד מיליוני אזרחים סורים אשר נמצאים ללא קורת גג. המלחמה בסוריה היא מן הזוועות הגדולות ביותר אשר מתרחשות בשנים האחרונות. במקביל, מדובר גם במלחמה מתועדת במיוחד. אזרחים תיעדו מאות אלפי צילומים של הרג, הרס וזוועות נוספות, כמו ילדים פצועים, שימוש בנשק כימי ועוד.

כעת, יוטיוב מנהיגה מדיניות חדשה, על פיה סרטונים אשר מוגדרים כ"גרפיים מידי" ימחקו מן הרשת. כך גם סרטונים אשר עלולים לעודד טרור. כחלק מיישום המדיניות הזו, מאות אלפי סרטונים אשר מתעדים את הזוועות בסוריה – נמחקו מן הרשת. הדבר מעורר דאגה בקרב פעילי זכויות אדם ופעילי אופוזיציה סורים, כאמור, בשל החשש שהמלחמה הזו תימחק מן ההיסטוריה. המתנגדים טוענים כי הסרטונים המדוברים מהווים ראיות מוצקות, אותן ניתן יהיה להציג בעתיד בבית הדין הבינלאומי בהאג.

פעילים סורים הקימו בעקבות המדיניות המדוברת ארגון בשם "הארכיון הסורי", אשר פועל לשמר את החומרים המצולמים. עם זאת, פעילי הארגון טוענים כי גם החומר שנאסף על ידם אינו מהווה תחליף מתאים ליוטיוב. על פי דבריו של אחד הפעילים, מאז חודש יוני האחרון נסגרו כ-180 ערוצי יוטיוב אשר קשורים למלחמה. 20 ערוצים הוחזרו בעקבות פעילות הארגון – ומדובר בכ-400 אלף סרטונים. סרטונים רבים אחרים עדיין עלולים להימחק, ביניהם סרטונים שכבר קבלו מיליוני צפיות.

מיוטיוב נמסר כי המערכות אשר בודקות את תכני הסרטונים לרוב אינן טועות, אך אם נפלה טעות בהסרה של סרטון כלשהו, יוטיוב דואגת להחזירו בהקדם.

תגיות:סוריהיוטיוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה