חדשות בארץ

לא תאמינו היכן נמצאה הדתה בספרי הלימוד

"פורום הורים חילוני" התלונן על 57 ספרי לימוד שמכילים, לטענתו, הדתה. צוות בדיקה חיצוני קבע כי מדובר ב...שישה משפטים בלבד

  • י"ד אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צוות בדיקה חיצוני קובע: אין הדתה במערכת החינוך: בבדיקה שנערכה על ידי צוות חיצוני עלה כי מתוך 57 ספרי לימוד, רק 6 ספרים הצריכו שינויים, וגם הם היו "קוסמטיים" וכמעט בלתי מורגשים – כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתון 'ישראל היום'.

הבדיקה נערכה על ידי האגף לאישור ספרי לימוד במשרד החינוך, שבדק בחודשים האחרונים עשרות ספרי לימוד, שצוינו על ידי פורום הורים חילוני כי יש בהם הדתה. צוות הבדיקה קבע כי מדובר בשינויים קלים וכמעט לא מורגשים.

והיכן אותרה ה"הדתה" המדוברת? מהם השינויים שיבוצעו? לא תאמינו על הקטנוניות: בספר "העיקר שהבנו" שמיועד לתלמידי כיתה ג' נכתב בין השאר כי "ביום הכיפורים עלינו לבקש כפרה" ההורים טענו כי מדובר בציווי לתלמידים, וביקשו לשנות זאת כך שייכתב כי הדבר נעשה "על פי המסורת". עוד טענו ההורים כי בספר יש מסרים דתיים סמויים שכן בספרים נכתב כי "עלינו לנהוג", ו"אנו מצווים ב-613 מצוות", במקום שייכתב כי "יהודים שומרי מסורת נוהגים לעשות כן" ו"ביהדות יש 613 מצוות".

על שני ספרים נוספים "משתלם באחוזים" ו"משתלם בטבעיים" טענו ההורים מהפורום כי האיורים מפרידים בין בנים לבנות. בתגובה, הוחלט בוועדה כי הספר יתעדכן ויכיל איורים מגוונים.

כזכור, בחודשים האחרונים התחוללה סערה ציבורית גדולה, כאשר נטען שבמערכת החינוך יש "הדתה", וכי הילדים מחויבים לספוג תכנים יהודיים. מנהלת התחום הפדגוגי בפורום ההורים החילוני ציינה כי "נבדקו על ידינו 80 ספרי לימוד מתוך מאות ספרים קיימים. בחלק מהמקרים יש חומרים שלדעתנו אין להם מקום בחינוך החילוני, אך אנחנו לא שוללים שימוש במקורות יהודיים במקומות הרלוונטיים".

חושבים שבמערכת החינוך יש הדתה? אל תחמיצו את הסברו הקצר והקולע של הרב אהרון לוי:

 

תגיות:הדתהספרי לימוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה