חדשות בעולם

החוצפה של אל-ג’זירה: עדות שקרית מציגה את ישראל כרוצחת ילדים

רשת אל-ג'זירה הבינלאומית שידרה תחקיר המציג את ישראל לעולם כמדינה שרוצחת ילדים. מדובר בתחקיר שקרי מתוך תוכנית בידור אוקראינית

  • ז' אלול התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

רשת אל-ג'זירה שידרה עדות שקרית של ישראלית שסיפרה כיצד הרגה ילדים בעת שירותה בצה''ל. האמת היא שמדובר בקטע מתוכנית בידור אוקראינית.

על פי הדיווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות", התחקיר, המציג את ישראל כרוצחת את ילדי עזה, שודר תחת הכותרת "חיילת ישראלית מתנדבת", ובו נראית עדות מצולמת של צעירה ישראלית-אוקראינית, שמספרת כיצד ירתה למוות באזרחים וילדים בעת שירותה בצה"ל.

מה שלא צוין בתחקיר הוא שמדובר בעדות המוכרת כמפוברקת, וכבר ב-2013 שודרה כתוכנית בידור אוקראינית בשם "גלאי השקר". במסגרת התוכנית האוקראינית, על מכונת אמת לזהות האם המרואיינים שמשיבים לשאלות המראיין דוברים אמת או שקר.

בסרטון המופיע בתחקיר שואל המראיין את זקוסילו כמה שנים שירתה בצבא הישראלי, והיא משיבה "שש שנים". לאחר מכן הוא שואל אותה האם היא חיילת מקצועית, והאם היא עדיין עובדת עבור הצבא והביון הישראלי — ואילו היא משיבה בחיוב לשתי השאלות. "יש קו תעופה ישראלי בעיר בוריספול שנתמך בידי השגרירות הישראלית", היא מפרטת. "אני מספקת אבטחה ליהודים על קו התעופה הזה".

לאחר מכן שואל המראיין את זקוסילו "האם הרגת בני אדם", היא משיבה "כן" - ועל המסך מופיעה קביעתה של המכונה, "אמת". הצעירה מרחיבה ומספרת כי "הפעם הראשונה שהרגתי הייתה קשה מאוד עבורי. זרקתי את הנשק ואמרתי שאני לא הולכת לשום מקום, אבל הלכתי". המראיין ממשיך ושואל האם הייתה מוכנה לשוב ולשרת בצבא הישראלי ולהרוג את אויביו, והאם נדרשה להרוג ילדים - וגם הפעם משיבה זקוסילו בחיוב לשתי השאלות. כשהיא נשאלת לבסוף כמה אנשים הרגה, היא משיבה שהיא אינה יודעת.

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, פנה למנהל אל-ג'זירה בישראל, וליד אל-עומרי, וביקש לדעת מדוע שודר הסיפור ביום רביעי האחרון, ארבע שנים לאחר שהופרך רשמית. אל-עומרי העביר את פנייתו של חן לבדיקת הרשת הבינלאומית.

תגיות:ישראלאל ג’זירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה