חדשות בארץ

ישראל מוכנה לנקוט בצעד חד צדדי כדי למנוע את ההתחזקות של איראן בסוריה

איראן מחזקת את אחיזתה בתוך סוריה ומגיעה לגבולות עיראק. נתניהו הזהיר את פוטין ואמר שישראל תפעל למניעת המצב, גם באופן חד צדדי

(צילום: shutterstock(צילום: shutterstock
אא

ראש הממשלה נתניהו נפגש אתמול עם ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, במעון הקיץ שלו, בעקבות השינויים המהירים המתרחשים בסוריה. נתניהו הזהיר את פוטין, ואמר לו שישראל מעוניינת למנוע את ההתחזקות הצבאית האיראנית שקיימת בסוריה, גם במחיר של פעולה חד צדדית.

לאחר הפגישה הסביר נתניהו לעיתונאים שמתרחש כעת דבר חדש בסוריה – איראן מנסה להשתלט על סוריה, ולהתבסס בה מבחינה צבאית. היום ימשיך נתניהו בפעולותיו המדיניות, וייפגש בארץ עם הנציגים של נשיא ארה"ב טראמפ: יועצו של הנשיא וחתנו, ג'ארד קושנר, וכן ג'ייסון גרינבלט – השליח האמריקאי למזרח התיכון, ודינה פאוול – המשנה לענייני אסטרטגיה של היועץ לביטחון לאומי.

בינתיים, הרפובליקה האיסלאמית ממשיכה ליצור מסדרון מאובטח מאיראן עד לים התיכון, דרך עיראק. לוחמים איראניים מתקדמים מסוריה מזרחה אל גבולה של עיראק, על מנת ליצור את המסדרון הזה. אם תצליח איראן ליצור אותו, היא תזכה בתנועה חופשית בין איראן לעיראק, לסוריה וללבנון, ותוכל להעביר בקלות כלי נשק לחיזבאללה וגם לדמשק.

עם זאת, חשוב לדעת שמסדרון כזה עתיד להיות יעד למתקפות של ארגונים סונים, וכי הוא לא יהיה בטוח לחלוטין. ביוני הגיע צבא סוריה לאזור אחר של גבול עיראק, אך מדובר בשטח שמצידו העיראקי, נמצא עדיין תחת שליטתו של ארגון דאע"ש.

מיליציות שיעיות המגובות על ידי איראן משתלטות כעת על אזורים רבים בתוך עיראק, בגבול עם סוריה, שהיו עד לאחרונה תחת שליטה סונית. המיליציות אף מנסות להשתלט על העיירה תל אפאר העיראקית ובאזורים נוספים, דבר שיחזק את השליטה שלהן בעיראק.

כוח "קודס" של משמרות המהפכה באיראן הוא אשר מבצע בפועל את הנוכחות האיראנית במקום. הנוכחות האיראנית בסוריה קיימת החל מאזור נמל התעופה של דמשק, וממשיכה אל השגרירות האיראנית ואל בסיסי כוחות שנמצאים בהר קאסיון.

רבים משתתפים בסיוע לכוחותיו של אסד – מאות אנשים של משמרות המהפיכה, ואיתם אלפי לוחמים פרו איראניים. ראמי עבד אל רחמן, מנהל המכון הסורי לזכויות אדם, אומר כי אי אפשר למנוע מאיראן להשיג את המסדרון היבשתי, מכיוון שהיא השקיעה סכומים עצומים, כמו גם לוחמים רבים, במטרה לסייע לאסד, וכעת יש לה קשרים עמוקים בתוך סוריה.

תגיות:איראןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה