חדשות בעולם

אחרי 72 שנים: נמצאו שרידי הספינה האמריקאית שהוטבעה אחרי שנשאה עליה את פצצת האטום הראשונה

כמה ימים אחרי שמסרה את הפצצה ליעדה, טבעה הספינה אינדיאנפוליס באחד האסונות הימיים הגדולים בתולדות הצי האמריקאי

  • ל' אב התשע"ז
הספינההספינה
אא

סאגה בת 72 שנים מגיעה לסיומה: נמצאו שרידיה של ספינת חיל הים האמריקאי 'אינדיאנפוליס' שהוטבעה על ידי כוחות יפניים בשנת 1945.

טביעתה של אינדיאנפוליס נחשבת לאחד האסונות הימיים הגדולים בתולדות הצי האמריקאי – ואולי האסון המביך ביותר. ממדי הטרגדיה היו גדולים בהרבה ממה שהוכתב בשל פגיעת הטורפדו היפני, פשוט בגלל אוזלת יד וכשלים של אנשי הצי.

על סיפון ה'אינדיאנפוליס' היו 1200 מלחים. 300 מהם טבעו למוות ביחד עם הספינה. אבל 900 שרדו בהתחלה. אלא שבלי סירות הצלה מספיקות, השורדים בחגורות ההצלה שלהם צפו באיזור מוכה כרישים בים הפיליפיני. חלקם נפצעו על ידי כרישים ודממו למוות, וחלקם מתו ברעב ובצמא. אף אחד לא הגיע כדי לחלץ אותם: הצי האמריקאי פשוט לא שם לב שאינדיאנפוליס מתמהמהת מלהגיע לנמל, ומעולם לא יצא לחפש אותה. רק אחרי שמטוס שעבר במקרה הבחין בניצולים, הם חולצו. בשלב הזה, רק 317 איש נותרו בחיים.

האוניה המסיבית שטבעה מעולם לא נמצאה – ואיתה גופות המלחים שטבעו בתוכה. אבל בקיץ שעבר, היסטוריון של הציר מצא רישומים המציינים את מיקום הספינה 11 שעות לפני שטבעה. את הנתונים הוא מסר למיליארדר פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, שמשקיע כבר שנים בחיפוש הספינה. בסיוע המידע החדש, צוות החיפוש הצליח למצוא את הספינה – בעומק של חמישה וחצי קילומטרים מתחת לפני הים.

"אני שמח מאד שהם מצאו אותה. זה היה צריך לקרות מזמן", אמר בהצהרה שפרסם ארתור לינרמן, מניצולי הספינה. "במשך שניים ייחלתי שהספינה תימצא. למשפחותיהם של אלה שאבדו בטביעה, מציאת הספינה, תביא, אני מקווה, תחושה של סגירת מעגל".

הדבר המעניין ביותר לגבי טביעת אינדיאנפוליס היא שההיסטוריה של העולם היתה נראית אחרת לו היא טבעה כמה ימים מוקדם יותר: הספינה היתה בדרך חזרה מהעברת פצצת האטום הראשונה, בחשאיות מוחלטת, לידי כוחות אמריקאים שהטילו את הפצצה ימים ספורים לאחר מכן על העיר הירושימה.

תגיות:ספינהשרידים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה