חדשות בארץ

בשיא החום: משפחה עם 7 נפשות בתוך אוהל, לאחר שגורשה מביתה

משפחת חבר נאלצת לשהות בימים לוהטים אלו של הקיץ בתוך אוהל ברחוב, לאחר שגורשה מדירתה. האם מאשימה את המדינה והרשויות: "לא עושים כלום כדי לעזור לנו"

(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

משפחת חבר, משפחה בת שבע נפשות, מוצאת את עצמה בימים לוהטים אלו של הקיץ כשהיא נאלצת לחיות בתוך אוהל בקריית אונו.

האם, קרן חבר, סיפרה בראיון ל'חדשות 2' כי קשה להם מאוד. "אני נאלצת לתת את התינוק הקטן שלי, בן חודש בסך הכל, בכל יום לחברות, כדי שלא יהיה בחום הזה. אני לא יכולה להשאיר אותו באוהל, אני לא יכולה לסכן את החיים שלו". בנוגע לילדים האחרים היא ציינה: "הבת הגדולה שלי מאוד מתוסכלת, עם הקטנים זה דווקא בסדר. הם חושבים שזה סוג של טיול".

חבר טענה כי היא קיבלה ממשרד השיכון סיוע בשכר הדירה בסכום של 3000 שקלים לחודש, אבלהיא לא יכולה לממש אותו, כי כדי לשכור דירה יש צורך בערבויות וביטחונות. "בפעם הקודמת שפינו אותנו מהדירה ראש העיר התחייב לעזור לנו בערבויות, אבל הוא לא עמד בזה. אנחנו לא יודעים מה נעשה כעת, אין לנו שום פתרון".

מי שכן עוזר להם בימים אלו הם לדבריה אנשים טובים מעם ישראל. "אני מאוד מעריכה את ההתגייסות ההמונית לעזרתנו. אבל כל האנשים הטובים שנותנים לנו אוכל אינם צריכים לקחת את זה על עצמם. יש כאן מחויבות של מדינה וממשלה שצריכה לדאוג לאזרחים שלה. האם זה הגיוני שתינוק בן חודש יגיע למצב הזה בגלל החוקים היבשים והקריטריונים של המדינה?"

את העירייה היא האשימה: "הם לא עושים כלום חוץ מלשלוח פקחים שיתעללו בנו ויקחו את המאוורר והמקרר לילדים".

הסיוע המשפטי במשרד המשפטים מסר בתגובה: "אנו מצפים שכל הגורמים הרלוונטיים, ביניהם שירותי הרווחה ומשרד השיכון, יכנסו דיון חרום עד שיימצא פתרון דיור למשפחה. בהיעדר מענה נגיש, נפנה כבר מחר עתירה דחופה לבית המשפט".

עיריית קריית אונו הגיבה: "אנו פועלים בכל דרך כדי לסייע למשפחת חבר שהיא מוכרת ומטופלת על ידי אגף הרווחה. הפקחים שהיו במקום לא קנסו את המשפחה, אלא רק הזהירו מהרעש שמייצר הגנרטור".

משרד השיכון מסר בתגובה: "אנו מכירים את משפחת חבר ופועלים כדי לסייע לה, למרות שהיא אינה עונה לקריטריונים של חסרי דירה. באופן חריג החליטה הועדה הציבורית לאשר את הכללתה של המשפחה כחסרת דירה, אך בקשתה לקבל דירה נדחתה, כיוון שהם אינם מתקיימים מהבטחת הכנסה במשך השנתיים האחרונות. המשפחה טרם מימשה את הסיוע".

תגיות:אוהלדיורמשפחת חבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה