חדשות בארץ

עצוב: קמפיין חילול שבת המוני מופיע בימים אלה על גבי האוטובוסים

הקמפיין, שנפסל לפני כשנה, עולה בימים אלה בהיקפים רחבים יותר, וקורא לציבור לתמוך בחילול שבת המוני דרך הפעלת תחבורה ציבורית בשבת

  • י"ז אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פוסט 'גאה' פורסם היום על ידי 'הקרן החדשה לישראל', הקורא להתיר חילול שבת המוני בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ.

הפוסט, שפורסם ברשתות החברתיות, הציג תמונה של אוטובוס ציבורי, כשעליו שלט הכולל כיתוב בולט עם המילים "אוטובוס לסבתא בשבת זה הכי הגיוני בעולם".

מתחת לתמונה, נכתב כי "לפני שנה פסל כנען מדיה, מונופול השילוט על גבי אוטובוסים "אגד" ו"דן", קמפיין של תנועת ישראל חופשית, הפועלת בתמיכת הקרן החדשה לישראל, למען תחבורה ציבורית בשבת... השבוע מעלה התנועה קמפיין חדש ורחב יותר על גבי אוטובוסים למען תחבורה ציבורית בשבת. כי לנסוע לים בשבת זה הכי הגיוני בעולם!".

בתגובה, הביעו רבים מהגולשים תרעומת על הקמפיין. אחד מהם התפלא ושאל האם חברות האוטובוסים אכן הסכימו לשים את הקמפיין האמור על גבי האוטובוסים, ואחר טען כי "בשבת נדרשת קצת יהדות במדינה היהודית".

גולש נוסף, שהזדהה כאזרח חילוני, התבטא בעד השבת, וטען נחרצות כי הוא מתנגד למהלך. "גם אני חילוני שכותב כאן בשבת ונוסע בשבת ומבלה בשבת", טען, "ועדיין נהנה ומוקיר את אווירת השבת הייחודית למדינת ישראל .ולכן אני מתנגד לפתיחת התחבורה הציבורית באופן גורף בכל המדינה בשבתות... אני מתנגד להפיכת השבת להיות יום עבודה ככל הימים עבור האוכלוסיות החלשות , שישרתו בשבת את האוכלוסיות החזקות יותר ".

עוד הוסיף ותיאר, כי "השבת היא מעל הכל, היא 'החוק' הסוציאל-חברתי השוויוני החשוב והטוב ביותר שזכינו לו. השבת עיצבה את ההדדיות הישראלית, את המשפחתיות, את היצירתיות, ובגדול את כל מה שהופך אותנו להיות אור בליבו של אזור חשוך ואפל. ואפילו אור ביחס לכל העולם כולו" .

תגיות:הקרן החדשה לישראלאוטובוסשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה