חדשות בעולם

החלטת האו"ם התקבלה פה אחד: סנקציות חריפות נגד צפון קוריאה

בעקבות שני ניסויי הטילים הבין-יבשתיים שביצעה צפון קוריאה בחודש שעבר, החליטה מועצת הביטחון של האו"ם: סנקציות כלכליות חריפות נגד צפון קוריאה

  • י"ד אב התשע"ז
אולם העצרת הכללית של האו"םאולם העצרת הכללית של האו"ם
אא

ההחלטה התקבלה פה אחד: מועצת הביטחון של האו"ם אישרה לפנות בוקר (ראשון) סנקציות חדשות על צפון קוריאה, בשל שני ניסויי הטילים הבין-יבשתיים שביצעה בחודש שעבר. ההערכה היא כי הסנקציות יביאו לקיצוץ דרמטי של כשליש מהכנסותיה השנתיות של המדינה מייצוא למדינות אסיה, בהיקף של 3 מיליארד דולרים.

ההחלטה אוסרת על יצוא של פחם, ברזל, עופרת ופירות ים. היא גם אוסרת על מדינות העולם להגדיל את מספרם הנוכחי של העובדים הזרים הצפון-קוריאנים שקיבלו היתרי עבודה בשטחן. עוד אוסרות הסנקציות על מיזמים בינלאומיים משותפים חדשים עם המדינה, או השקעה חדשה במיזמים קיימים.

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה בדיון: "אנחנו לא צריכים לרמות את עצמנו במחשבה שפתרנו את הבעיה. אפילו לא קרוב לכך. האיום הצפון-קוריאני לא עוזב אותנו, הוא גדל במהירות מסוכנת. ארה"ב נוקטת ותמשיך לנקוט באמצעי הגנה זהירים כדי לשמור על עצמנו ועל בעלות בריתנו", הוסיפה היילי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיבח את ההחלטה, וצייץ בטוויטר: "מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה 0-15 על הטלת סנקציות על צפון קוריאה. סין ורוסיה הצביעו איתנו. יש לכך השפעה כלכלית גדולה מאוד!", כתב הנשיא, הנמצא כעת בחופשה.

ההחלטה, שגובשה על ידי ממשל טראמפ, זכתה לביקורת מאת סין, ידידתה הקרובה של צפון קוריאה. שר החוץ הסיני ציין כי הוא סבור שלא מדובר בתגובה נכונה לניסויי הטילים, וכי יש לפתור את המחלוקות הרגישות באמצעות הידברות, כדי למנוע את החרפת המשבר הבינלאומי.

תגיות:צפון קוריאהמועצת הביטחוןאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה