כתבות מגזין

4 דקות קריטיות: כך הצילה חגית את חיי בעלה

ברוך לוי התמוטט מדום לב. חגית, אשתו, מיהרה להזעיק עזרה רפואית. במשך 4 דקות, עד להגעת האמבולנס, עיסתה חגית את ליבו של בעלה והצילה את חייו

  • י"א אב התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

זה קרה לפני כחודשיים וחצי. ברוך לוי חש ברע, הרגיש שעוד רגע הוא הולך להתעלף, והתקשר לאשתו חגית. חגית, שמיהרה הביתה, מצאה את בעלה שרוע על הספה ללא הכרה לאחר שלקה בדום לב. בבהלתה התקשרה למד"א, והמוקדנית שעל הקו הדריכה אותה וסייעה לה להציל את חייו של בעלה.

בהקלטה ששוחררה על ידי מד"א ופורסמה באתר mako, נשמעת חגית, מנהלת חשבונות ללא שום הכשרה רפואית, מתחננת לסיוע מהמוקדנית. המוקדנית, כתגובה, מנסה להרגיע אותה ולהדריך אותה כיצד לטפל בבעלה. "תלכי רגע אליו, תראי אם הוא נושם", נשמעת המוקדנית. "הוא לא נראה לי (נושם). בבקשה!", נשמע קולה המבוהל של חגית.

המוקדנית נשארה רגועה והדריכה בבהירות את חגית כיצד לטפל בברוך. "קחי את היד שלך, קחי את היד שלך, שימי את כף יד שלך אחד על השנייה, ותתחילי לעשות עיסויים (עיסויי לב), במרכז בית החזה", הסבירה מירב, המוקדנית. "בין קו הפטמות שלו, תתחילי לעשות עיסוי, תשימי, תשימי כף יד אחת על השנייה ותתחילי לבצע עיסויים".

במשך כ-4 דקות המשיכה חגית במאמצי ההחייאה עד שהגיע האמבולנס של מד"א. מדובר בארבע דקות קריטיות: אם חגית לא הייתה מתפקדת באומץ, אספקת החמצן למוחו של ברוך הייתה נפסקת חלילה.

כאשר הגיע האמבולנס, לקח נאור, הפרמדיק של מד"א, פיקוד על ההחייאה, ופינה את ברוך לבית החולים קפלן. במשך 17 יום היה ברוך מונשם ומורדם, עד שהתעורר, ברחמי שמים.

מספר שבועות לאחר מכן, התרחשה פגישה מרגשת בין חגית וברוך למוקדנית מירב. "אני רוצה להגיד לך - מי שהציל את החיים שלך זה לא אני, זאת אשתך, פשוט מאוד. אמנם בסיוע שלנו, אבל זו אשתך".

פרופסור קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן, אמר כי "ההחייאה שבוצעה על ידי אשתו של מר ברוך, בעצם הצילה באופן מעשי את חייו, מאחר והיא גרמה לכך שהדופק ולחץ הדם חזר מספיק מהר, על מנת שייגרם נזק מוחי".

הסיפור הנפלא של ברוך וחגית ממחיש עד כמה חשוב להיות מיומנים בהענקת עזרה ראשונה בסיסית, לשם מתן טיפול ראשוני עד להגעת האמבולנס. במקרה ואתם, חלילה, נתקלים במצב חירום כלשהוא, הזעיקו עזרה, ועד שיגיעו האמבולנס – הישמעו להוראות מהמוקד והצילו חיים. 

תגיות:מד"אהצלת חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה